"Zo začiatku sme sa obávali, že ľudia nebudú chcieť nastúpiť do metra, ktoré nemá vodiča," hovorí Claudie Leclercq, poverená stykom s verejnosťou v regionálnej samospráve severofrancúzskeho Lille. Obavy však boli zbytočné, lebo zákazníkov mali hneď od začiatku veľa. Pomohlo hádam aj to, že sprevádzkovaniu metra typu VAL predchádzalo rozsiahle informovanie o systéme, záujemcom premietali filmy z vývoja, skúšobnej prevádzky a počas výstavby mohli obyvatelia mesta chodiť dokonca priamo na stavbu, kde ich poverení pracovníci informovali o všetkých krokoch. "Získavali sme si dôveru, ako sa dalo. Prvé dni prevádzky sa ľudia mohli voziť bezplatne," vraví C. Leclercq. Do Lille vtedy prichádzali ľudia z celého Francúzska i Belgicka. Z kedysi priemerného francúzskeho mesta sa i vďaka VAL-u stalo významné centrum. Aj v súčasnosti je počas víkendov mesto stále plné Belgičanov. C. Leclercq však s úsmevom spomína na minulosť: "Ku koncu výstavby prvej etapy stál pri jednej stanici žeriav, ktorý rušil príjem televíznych staníc. Obyvatelia zrazu chytali signál iba jednej. Inžinier zodpovedný za stavbu im povedal, že sa zatiaľ nemajú znepokojovať, lebo o dva mesiace príde ešte väčší žeriav, ktorý spôsobí, že nebudú mať žiadny príjem." Obyvatelia postihnutej štvrte prijali svoj "osud" s pobavením a vôbec neprotestovali: "Skutočne bolo prekvapujúce, ako ľudia pochopili význam výstavby moderného metra. Dnes, keď mesto prosperuje aj vďaka VAL-u, s uspokojením spomínajú, že trpezlivosť sa oplatila."