BRATISLAVA (SME - gub) - Dopyt po difrencovaných zimných a letných pneumatikách pre osobné i úžitkové automobily, ktorý podporuje aj stanovisko odborných motoristických kruhov, sa začína prejavovať v obchodných výsledkoch. Podľa informácií, ktoré získal denník SME, najväčší nemecký výrobca pneumatík Continental AG, zaznamenal za prvých deväť mesiacov tohto roku vysoký nárast konsolidovaných príjmov, až o 48 percent. Rast zaznamenal napriek strate súvisiacej s uzavretím fabriky v írskom Dubline a napriek poklesu počtu zamestnancov o 3,5 percenta. Podľa vedenia firmy k úspechu prispel aj vyšší podiel predaja výrobkov vyššej kvalitatívnej triedy high-tech. Práve tu je totiž možné jasne diferencovať medzi letnými, zimnými a univerzálnymi pneumatikami. Požiadavka verejnosti po čoraz vyššej záruke bezpečnej jazdy smeruje práve k takejto diferenciácii a podľa poznatkov marketingu neváhajú motoristi do bezpečnosti investovať. Prejavuje sa to napríklad aj v zimnej reklamnej kampani automobiliek, ktoré ponúkajú pri kúpe auta svojim klientom obe sady - letnú aj zimnú - pneumatík. Dealeri Continentalu zaznamenali tento trend už na jeseň a podľa odhadov situácie na trhu objednali dostatok zimných pneumatík už v závere jesene. Aj táto okolnosť sa prejavila na rastúcom obrate firmy.
Autor: SME-gub