BRATISLAVA (SME - rf) - Zástupcovia bratislavského magistrátu, Dopravného podniku Bratislava a akciovej spoločnosti Metro sa počas uplynulého týždňa stretli s predstaviteľmi francúzskeho výrobcu komponentov pre metro - Matra v Lille a v Paríži. Išlo o bližšie zoznámenie sa s prevádzkou plnoautomatického ľahkého metra systému Val 206, ktoré jazdí bez vodiča. Rovnaké metro sa na budúci rok začne budovať v Bratislave, pričom pôjde o najmodernejší systém firmy Matra - Val 208, ktorý je v súčasnosti vo vývoji. Prvá etapa výstavby by mala byť ukončená v roku 2003 a v roku 2004 sa plánuje so začatím prevádzky pre verejnosť. Trasa prvej etapy povedie z juhu Petržalky do centra mesta, popri Hlavnej železničnej stanici až po Trnavské mýto. V súvislosti s vyjadreniami niektorých odporcov výstavby metra v Bratislave, ktorí argumentujú, že je nezmyslom stavať metro v meste, ktoré má menej ako 1 milión obyvateľov, uviedol riaditeľ a. s. Metro Bratislava Pavel Vlček, že v prípade systému Val ide o ľahké metro. Ako príklad tiež uviedol mesto Lille, ktoré má 170 tisíc obyvateľov. Keďže metro je plnoautomatické, v Lille je potrebných na jeho prevádzku spolu 89 ľudí. Aj generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar sa vyjadril, že v Bratislave je výstavba metra potrebná. Metro systému Val jazdí na gumených kolesách, čiže je úplne nehlučné a môže byť vedené rovnako po estakáde, ako pod zemou. V súčasnosti jazdí ľahké metro bez vodiča v 6 mestách sveta - v Lille, Paríži, Toulouse a Rennes (Francúzsko), Taipei (Taiwan) a Chicagu (USA). Pripravuje sa výstavba v talianskom meste Turín a projekt pre Bratislavu.
Autor: SME - rf