Podľa bruselského ekonóma Bernarda "ČR padá zvysoka"

BRUSEL, NEW YORK, SÖSDALA (ČTK) - Zmena bola do istej miery už potrebná a demisia Václava Klausa nie je prekvapivá. Povedal to v noci navčera ČTK v New Yorku bývalý pracovník Rady pre otázky národnej bezpečnosti Roger Robinson, ktorý sleduje situáciu ...

BRUSEL, NEW YORK, SÖSDALA (ČTK) - Zmena bola do istej miery už potrebná a demisia Václava Klausa nie je prekvapivá. Povedal to v noci navčera ČTK v New Yorku bývalý pracovník Rady pre otázky národnej bezpečnosti Roger Robinson, ktorý sleduje situáciu v strednej Európe a ktorý už v júni hovoril o tom, že ČR vstupuje z dlhodobejšieho pohľadu do "postklausovského" obdobia. Pád Klausovej vlády a ťahanice, ktoré mu predchádzali, Českú republiku veľmi oslabujú v predvečer štartu rozhovorov o vstupe do EÚ, povedal ČTK profesor Luc Bernard, ekonóm a politológ z Lovanskej katolíckej univerzity, jeden z veľkých bruselských expertov na strednú Európu. "Českej republike začína chýbať čas na vytvorenie podmienok nevyhnutných na rokovanie s úniou. Šance rýchleho a harmonického vstupu sa vzďaľujú," povedal včera ČTK. Vyslovil želanie, aby v Prahe vznikla nová vláda s jasným programom skôr, než krajina stratí v zahraničí dôveru úplne. "Padáte zvysoka - pán Klaus zvykol svet na to, že jeho krajina je najlepšia, najkrajšia, najpripravenejšia, že prechodné obdobie sa už skončilo a podobne. Je preto v národnom záujme, aby v Prahe vznikli podmienky na fungovanie skutočnej vlády, bez ohľadu na jej zloženie a zafarbenie."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Česká republika bude potrebovať pre obdobie rozhovorov o vstupe do EÚ stabilnú vládu, takže súčasná kríza by mala byť rýchlo zažehnaná, povedal ČTK telefonicky zo švédskych Sösdaly Karl Erik Olsson, spolupredseda zmiešaného výboru EP - ČR. "Dúfam, že demisia vlády nepredznamenáva nejaké obdobie zvláštnych problémov v Českej republike. Chápem, že k tomu došlo v súvislosti s ekonomickými a politickými ťažkosťami posledného obdobia. Tieto problémy však neboli také vážne, aby ČR pripravili o vedúcu pozíciu medzi krajinami, ktoré sa uchádzajú o členstvo v EÚ," uviedol Olsson s tým, že zatiaľ nie je jasné, čo bude ďalej. "Možno ani nedošlo k dramatickému zvratu, možno sa nájde riešenie, ktoré umožní terajšej koalícii pokračovať. V každom prípade dúfam, že pretrvá pozitívny vývoj Českej republiky."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu