Prvé dve si požičali od Svetovej banky na kampaň o ich reformách, ministerstvo pôdohospodárstva má peniaze od Európskej únie. Všetky kampane majú na starosti agentúry, ktoré sú blízke buď ministrovej strane, alebo ministerstvu.
Ministerstvo zdravotníctva vyše týždňa hľadalo odpovede na otázky SME, ako použije 120 miliónov korún, ale napokon ich nezaslalo. Hovorca Karol Farkašovský včera povedal, že na odpovediach pracuje Ján Králik, včera však bol na "dlhšom rokovaní s ministrom". Králik bol spolumajiteľom agentúry Omnipublic, ktorá má kampaň pre ministerstvo uskutočniť, bol aj šéfom komisie, ktorá firmu na túto prácu vybrala.
Hovorkyňa ministerstva pôdohospodárstva Katarína Czajlíková povedala, že vlani sa z vyčlenenej sumy asi 30 miliónov korún "realizovali aktivity v hodnote 8,9 milióna". Kampaň šíri informácie o možnostiach získať peniaze z eurofondov a podľa Czajlíkovej bola úspešná, pretože dnes "máme 146 percent trojročného limitu". V podrobnom rozpise výdavkov je organizácia konferencií, šoty v televíziách, inzercia v tlačených médiách, reklamné materiály a podobne. V rokoch 2005 - 2007 plánujú minúť peniaze obdobným spôsobom.
Zuzana Gergeľová z ministerstva sociálnych vecí, ktorá koordinuje kampaň o dôchodkoch, povedala, že z plánovaných asi 40 miliónov korún už minuli takmer všetko. Peniaze podľa nej išli okrem iného na televízne šoty a relácie v televízii a rozhlase, inzerciu v tlačených médiách, bilbordy či letáky do každej domácnosti. Ministerstvo si dalo v novembri spraviť prieskum od agentúry Markant, podľa ktorého ľudia najlepšie zo všetkých reforiem vnímajú dôchodkovú. Počas kampane dôvera k reforme údajne vzrástla a 95,6 percenta ľudí vedelo, že reforma sa už začala.
Jarmila Grujbárová z Rady pre reklamu povedala, že si všimla masívnu kampaň na dôchodkovú reformu, ale žiadnu na reformu zdravotníctva či eurofondy. Prekvapilo ju to najmä pri zdravotníctve, keďže táto reforma sa týka každého, "ale mňa jej kampaň netrafila".
Výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Zuzana Šangalová povedala, že sa kampaň na dôchodkovú reformu "nedala nezachytiť". Keďže je zo zdravotníckej rodiny, všimla si aj kampaň na reformu zdravotníctva "najmä v tlačových médiách" a videla diskusie na túto tému v televíziách. Kampaň na eurofondy nezaregistrovala.
Kampaň ministerstva práce má na starosti firma VYV, ktorá pracovala pre Fond národného majetku, keď mu šéfoval dnešný minister Ľudovít Kaník. Ministerstvo pôdohospodárstva v "užšej súťaži" vybralo agentúru I- Step, ktorá robila volebnú kampaň SMK. Rezortu šéfuje člen SMK Zsolt Simon.