Na čo ministerstvá dali požičané milióny

BRATISLAVA - Informačné kampane za 190 miliónov korún začali minulý rok ministerstvá zdravotníctva, sociálnych vecí a pôdohospodárstva.

Prvé dve si požičali od Svetovej banky na kampaň o ich reformách, ministerstvo pôdohospodárstva má peniaze od Európskej únie. Všetky kampane majú na starosti agentúry, ktoré sú blízke buď ministrovej strane, alebo ministerstvu.

Ministerstvo zdravotníctva vyše týždňa hľadalo odpovede na otázky SME, ako použije 120 miliónov korún, ale napokon ich nezaslalo. Hovorca Karol Farkašovský včera povedal, že na odpovediach pracuje Ján Králik, včera však bol na "dlhšom rokovaní s ministrom". Králik bol spolumajiteľom agentúry Omnipublic, ktorá má kampaň pre ministerstvo uskutočniť, bol aj šéfom komisie, ktorá firmu na túto prácu vybrala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa ministerstva pôdohospodárstva Katarína Czajlíková povedala, že vlani sa z vyčlenenej sumy asi 30 miliónov korún "realizovali aktivity v hodnote 8,9 milióna". Kampaň šíri informácie o možnostiach získať peniaze z eurofondov a podľa Czajlíkovej bola úspešná, pretože dnes "máme 146 percent trojročného limitu". V podrobnom rozpise výdavkov je organizácia konferencií, šoty v televíziách, inzercia v tlačených médiách, reklamné materiály a podobne. V rokoch 2005 - 2007 plánujú minúť peniaze obdobným spôsobom.

Zuzana Gergeľová z ministerstva sociálnych vecí, ktorá koordinuje kampaň o dôchodkoch, povedala, že z plánovaných asi 40 miliónov korún už minuli takmer všetko. Peniaze podľa nej išli okrem iného na televízne šoty a relácie v televízii a rozhlase, inzerciu v tlačených médiách, bilbordy či letáky do každej domácnosti. Ministerstvo si dalo v novembri spraviť prieskum od agentúry Markant, podľa ktorého ľudia najlepšie zo všetkých reforiem vnímajú dôchodkovú. Počas kampane dôvera k reforme údajne vzrástla a 95,6 percenta ľudí vedelo, že reforma sa už začala.

SkryťVypnúť reklamu

Jarmila Grujbárová z Rady pre reklamu povedala, že si všimla masívnu kampaň na dôchodkovú reformu, ale žiadnu na reformu zdravotníctva či eurofondy. Prekvapilo ju to najmä pri zdravotníctve, keďže táto reforma sa týka každého, "ale mňa jej kampaň netrafila".

Výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Zuzana Šangalová povedala, že sa kampaň na dôchodkovú reformu "nedala nezachytiť". Keďže je zo zdravotníckej rodiny, všimla si aj kampaň na reformu zdravotníctva "najmä v tlačových médiách" a videla diskusie na túto tému v televíziách. Kampaň na eurofondy nezaregistrovala.

Kampaň ministerstva práce má na starosti firma VYV, ktorá pracovala pre Fond národného majetku, keď mu šéfoval dnešný minister Ľudovít Kaník. Ministerstvo pôdohospodárstva v "užšej súťaži" vybralo agentúru I- Step, ktorá robila volebnú kampaň SMK. Rezortu šéfuje člen SMK Zsolt Simon.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 900
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 948
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 749
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 878
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 812
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 727
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 374
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 162
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu