, orientovať sa na potreby druhých, byť zákaznícky orientovaný.
Existuje mnoho kurzov, ktoré tieto vlastnosti rozvíjajú a kde vás školitelia upozornia na chyby, ktoré v danej situácii robíte. Mnohé z nich 'naordinujú' svojim zamestnancom aj zamestnávatelia. Ľudia sa však niekedy usmievajú nad jednoduchosťou riešení, ktoré modelové situácie v kurzoch ponúkajú - pochybujú o tom, že by im mohli v reálnom živote pomôcť.
"Niektoré veci, ktoré sa na takýchto školeniach dozviete, sú skutočne jednoduché, diktuje vám ich aj prirodzený 'sedliacky' rozum. Hodnota takýchto akcií je však aj v tom, že ľudia sú zahltení prácou a strácajú sa medzi nimi normálne vzťahy, a takéto školenie to môže napraviť. Je to vlastne akási skupinová psychológia," vysvetľuje hovorca ZSE Ján Orlovský. "Samozrejme veľmi záleží aj na školiteľovi. Napríklad na modelových situáciách sa veľmi dobre učí a ak je školiteľ dobrý, vie vytvoriť situácie, ktoré sa podobajú normálnym a donúti vás riešiť ich."
Nie všetci ľudia sa však dokážu vyrovnať s potrebou prispôsobovať sa zmenám. Niektorých takáto situácia stresuje a oberá o psychické aj fyzické sily. Odborníci však tvrdia, že sa oplatí naučiť ako takéto situácie zvládať.
"Pre mnoho zamestnávateľov je často zaujímavejší človek, ktorý ich dokáže presvedčiť, že je otvorený zmenám, ako iný profesionálne zdatný pracovník, ktorý si nevie poradiť s problémom," hovorí psychológ František Hroník. "Technicky zvládnuť komplikácie a poradiť si v krízovej situácii - to sú totiž veci, ktoré sa naučíte ťažšie ako robiť tabuľky v Exceli."