Prvou čínskou automobilkou, ktorá plánuje postaviť fabriku mimo Číny, je podľa správ v nemeckej tlači koncern Chery. Lin Huaibin, trhový analytik Chery, vyhlásil nedávno pre nemecký denník Financial Times Deutschland, že "nová automobilka na európskej pôde by mala začať výrobu v roku 2007". Dodal, že Chery si berie pod lupu viaceré lokality "v krajinách ako Poľsko, Česko a Rumunsko".
O vzhľad nových modelov sa postarajú renomované dizajnérske štúdia, napríklad Bertone a Pininfarina. Lin zdôraznil, že nové autá budú spĺňať všetky európske bezpečnostné a ekologické predpisy vrátane prísnej normy Euro-4. Okrem toho podčiarkol, že Chery vedie konkrétne rozhovory s možnými partnermi o odbytových a predajných modalitách.
Chery je jednou z troch čínskych automobiliek, ktoré plánujú predviesť svoje produkty v septembri na frankfurtskom automobilovom veľtrhu IAA. Ďalší čínsky autokoncern Shanghai Automotive Company, známy aj pod anglickou skratkou SAIC, sa dostal na popredné miesto ekonomického spravodajstva európskych novín ohľadom zámeru prevziať anglickú automobilku MG Rover.
Webovský portál nemeckého ekonomického časopisu Manager-Magazin označil za "pikantériu" expanzných plánov automobilky Chery skutočnosť, že "tento čínsky autovýrobca vzbudzoval dosiaľ pozornosť technicky zastaralými, opticky šikovne dotiahnutými kópiami európskych modelov. Napríklad Volkswagen sa márne usiloval brániť proti výrobe kópie automobilu Jetta".
Automobilový expert poradenskej firmy Mercer Consulting August Joas je podľa nemeckej tlačovej agentúry DPA presvedčený, že "v nasledujúcich piatich rokov začnú Číňania exportovať autá vo veľkom štýle". Veľká väčšina automobilových odborníkov sa domnieva, že podiel čínskych áut na európskom trhu sa v priebehu niekoľkých rokov vyšplhá na päť percent, čím zaujme súčasnú pozíciu kórejských automobiliek.
Prezident nemeckého Zväzu automobilového priemyslu Bernd Gottschalk podotkol pre DPA na jednej strane, že "čínskym výrobcom chýba jasná stratégia". Na druhej strane však vyzdvihol: "Kto Číňanov podceňuje ako konkurentov, ten si neuvedomuje náročnosť tejto výzvy."