O Damirovi Dokičovi nebolo v Austrálii počuť už rok. Odvtedy, čo ho vlani napadli médiá za kritizovanie žrebu tenisového Australian Open i za rozhodnutie jeho dcéry Jeleny štartovať za Juhosláviu namiesto Austrálie, bolo ticho. Bradatý Damir prestal byť témou, rodina sa vysťahovala zo Sydney do Belehradu a najmä na Floridu, a tak o Jelene padlo slovo len vlani v novembri v súvislosti s jej vyhlásením, že vynechá Australian Open 2002, lebo „je to ďaleko a tesne po sviatkoch“. Včerajšie noviny a televízia v Austrálii sú však opäť plné žlču na Dokičovcov a Damirova brada sa vyníma v plnej paráde. Austrálskym médiám vyviedol kúsok, ktorý by nasrdil aj slona. Damir nahral s agentúrou Octagon a novým hlavným sponzorom grandslamového turnaja Australian Open KIA televíznu reklamu ako pozvánku na šampionát, na ktorý jeho dcéra – nepríde! Usmievavý a zadosťučinenia plný Dokič predvádza nové vozidlo KIA Spectra, ktoré je v jeho lámanej angličtine najlepšie a serióznejšie než mnohé iné veci. Vo vtipnom šote paroduje všetky svoje výtržnosti, ktoré na dvorcoch povyvádzal, a predovšetkým ten, za ktorý ho na šesť mesiacov vykázali z turnajov WTA Tour. Na US Open 2000 sa pustil do hádky s čašníčkou v reštaurácii areálu, keď sa mu porcia pečeného lososa za 10 dolárov nezdala dosť veľká. Po škandále ho vyviedli a naparili mu šesťmesačný trest. V reklamnom klipe Damir ukazuje rukami, aký veľký mal byť losos a s obrovskou porciou rybiska na tanieri aj s oblohou vysvetľuje, že niektoré reštaurácie by sa mali kvalite priúčať od automobilky KIA… Austrálski žurnalisti sú napálení, novinové papiere štípu v rukách, je na nich toľko nevraživosti, koľko sa tam zmestí. Riaditeľ turnaja Australian Open Aul McNamee, pochopiteľne, postup ťažko hľadaného sponzora za Ford obhajuje, lebo reklamná kampaň je čisto súkromnou obchodnou záležitosťou každej firmy: „Oni nám nezasahujú do riadenia turnaja, my si to zasa nemôžeme dovoliť do ich biznisu.“ KIA reagovala uvoľnene a pokojne: „Hľadali sme niekoho, koho tvár nie je v austrálskej televízii otrepaná, ale je príťažlivá, známa a vyvolá prudký záujem. Damir Dokič je na to ako stvorený.“ To je pravda, akurát KIA zabudla dodať, že stvorený ako na terč. V tomto prípade bude naozaj dobré a bezpečné, že Dokičovci neprídu a Jelena v Melbourne nehrá. Ktovie, či vôbec niekedy bude hrať. Damir a jeho dcéra sa tak stali hrdinami Australian Open aj v neprítomnosti, ešte sa turnaj ani nezačal. Rovnako sa nedozvieme, koľko za svoj parádny kúsok so srbskou angličtinou v televízii Dokič dostal…
PRE SME – ANDREJ BUČKO, Melbourne