Táto farba bola obľúbená na scénach (Don Giovanni) i na kostýmoch (Kvarteto, Zlodej koní). Biela či béžová zostala klasicky elegantnou (Nože v sliepkach, Zorba, Marat-Sade), čiernou či sivou (scéna Marat-Sade či nitrianska produkcia Hamlet) sa máločo dá pokaziť, tobôž nie v divadle. V realistických scénických interiéroch prevládali pastelové farby od oranžovej (Večierok), ružovej (Scény z manželského života) až po fialovú (Don(a) Juan(a)). Čo sa týka bytového zariadenia, nielen v domácnostiach priateľov, ale aj na divadelných scénach ste mohli bezpečne rozpoznávať gauče a iné doplnky z predajne IKEA, ktorú verejne vyzývam, aby slovenské divadlo sponzorovala radšej priamo, ako takouto skrytou reklamou. Za pozitívny scénografický trend považujem menší výskyt nefunkčných krížov (Jozef Bednárik dostáva generálny pardon) a stoličiek značky Thonet na našich scénach. (ul)