Vláda tesne pred Vianocami prerokovala a s pripomienkami konečne schválila projekt, na ktorý slovenskí pedagógovia i rodičia tak dlho čakali - Milénium. Týmto krokom sa odštartovala reforma, ktorej cieľom je radikálne zmeniť základné i stredné školy. Školy budúcnosti by už nemali len učiť a bezducho reprodukovať texty z učebníc, ale i vychovávať, tvoriť a rozvíjať schopnosti a zručnosti žiakov.
Reforma sa začína postupne. Najbližšie dva roky budú odborné komisie prehodnocovať a skresávať rozsah učiva v jednotlivých predmetoch. Niektoré možno aj úplne zrušia. Potom by malo prísť vydanie nových učebníc, preškolenie učiteľov. Ideou reformy je tvorivo-humánne školstvo.
Ministerstvo školstva reformám na jednej dáva zelenú, nemá však vypracovanú koncepciu, ako už dnes poporovať a kontrolovať alternatívne projekty. Neexistujú žiadne metodické pokyny. Ani štátna školská inšpekcia nie je na alternatívy pripravená. Nemá vypracovanú metodiku ich hodnotenia. Chýbajú štandardy, ktoré by ukázali, ako dobre (alebo zle) alternatívna škola žiakov pripravila.
Reforme slovenského školstva a alternatívnym formám vyučovania sa venuje zajtrajšie vydanie denníka SME
Autor: sr