Aj v tom najmenšom meste sa o klienta uchádzajú pobočky hneď niekoľkých bánk. Každej záleží, aby ich mala dosť a aby s ňou komunikovali. Podnikatelia majú významné miesto a už sa učia vyberať si. Rozsah špeciálnych balíčkov služieb, charakter účtov, možnosť úverov, produkty šité na mieru, formy elektronického bankovníctva a navyše poradenstvo a človečina bankového pracovníka najčastejšie rozhodujú, ktorú banku si klient vyberie. Pre mnohých podnikateľov už nie je prvoradá cena. Neplatí totiž úmera - čím lacnejší balíček, tým horšia služba. Ak je istý balíček služieb skromnejší, nemusí znamenať, že pre niekoho je nevýhodný. Ak podnikateľovi stačia, vonkoncom sa nepotrebuje snobsky alebo malomeštiacky hrať na balík "ušitý u Armaniho."
Na druhej strane, ak chce komfort, ak nemá čas ani chuť myslieť na to, koľko bankových úkonov za mesiac urobí, stojí mu za to, priplatiť si. Na každom jednom záleží, čo si vyberie, ktorá banka sa stane prechodným bydliskom jeho peňazí, aj či ho zmení, keď sa sklame, alebo nájde "lepšie miesto pod slnkom." Ponuka bánk vo všeobecnosti, ale aj množstvo produktov v jednej banke na prvý pohľad vyzerajú ako prales všetkého možného, kde zásadne človek zablúdi, zmokne, vyhladne i vysmädne. Treba byť preto trpezlivý a naozaj sa pozrieť dôslednejšie, nájsť si čas a prečítať si napríklad na internete alebo v rôznych informačných bulletinoch, čo sa komu najviac hodí. Napokon je aj pravdou, že podnikatelia v súčasnosti oveľa viac rozumejú bankovým operáciám a produktom ako ešte pred pár rokmi, vedia, že poradcovia naozaj radia, konzultanti naozaj konzultujú, takže by sa v tom pralese predsa len nemali stratiť. Kto chce, toho osud vedie, kto nechce, toho vlečie, vraveli starí rodičia antických filozofov. Ich slová nezostarli. Platia aj pre banky, aj pre poisťovne, lízingové spoločnosti, platia aj pre deti v škole, aj pre dospelých podnikateľov. Keď budú chcieť, môžu dokonca svoj osud sami viesť, keď nebudú, ostane im iba spomienka na ideály, ambície a pred očami prázdny dom. A v takom sa ani láske, ani obchodu nedarí.
Eva Rei