definitívne spečatili príslušnú smernicu, ktorú by členské štáty mali previesť do svojho práva počas dvoch nasledujúcich rokov. Nové pravidlá hry by sa podľa europoslankyne Zuzany Roithovej mali týkať napríklad klamania spotrebiteľov pred Vianocami, keď obchodné reťazce sľubovali tovar, ktorý nemali na sklade. Takýto prípad zažili aj slovenskí spotrebitelia, ktorí počas vianočnej akcie Carrefouru márne hľadali propagovaný tovar.
Nové pravidlá hry v EÚ zakazujú aj ďalšie nekalé obchodné praktiky typu pyramídových hier. Firmy nebudú môcť zameriavať svoju reklamu cielene na deti, ktoré potom majú presvedčiť rodičov o kúpe inzerovaného produktu.
V budúcnosti by tiež nemali byť možné rôzne predajné akcie, pri ktorých sa v zákazníkoch vzbudzuje dojem, že z nich nemôžu odísť bez podpisu kúpnej zmluvy či nevyžiadanej návštevy podomových predajcov v domácnostiach.
To isté platí o ponukách tovaru dodaného "zdarma" za zavolanie, bez informovania spotrebiteľa o cene hovoru, alebo rozosielanie nevyžiadaného tovaru, po ktorom nasleduje účet. Tie krajiny, ktoré už uplatňujú prísnejšie predpisy, si ich môžu ponechať šesť rokov. Dánsku a Švédsku sa nové opatrenia zdali také "mäkké", že hlasovali proti. (čtk)