Španiel Fernando Alonso (vľavo), vedúci pretekár priebežného poradia MS formuly 1, a Nemec Michael Schumacher na tlačovej konferencii pred Veľkou cenou Bahrajnu. FOTO - TASR/AP |
v Imole ako doma a tribúny budú opäť červené, nad Michaelovým víťazstvom visia otázniky.
Jedným z nich je spoľahlivosť nového vozu, ktorý musela stajňa po katastrofálnej Veľkej cene Malajzie predstaviť už v Bahrajne. Schumacher síce ukázal, že monopost je rýchly - vyhral vo voľných tréningoch a v kvalifikáciách bol druhý, no ani to tímu nepomohlo. Prvý pilot Ferrari napokon pre technické problémy preteky nedokončil a druhý jazdec Rubens Barichello po ťažkostiach s prevodovkou a pneumatikami neustále strácal pozície, až napokon skončil na 9. mieste, takže tím nezískal žiadne body. Stajňa je s 10 bodmi na 6. mieste, zatiaľ čo Renault na prvej priečke ich má 36.
Schumachera však, podľa jeho slov pre nemecké médiá, prepad stajne a ani jeho vlastný neznepokojuje. Hoci na momentálne vedúceho španielskeho jazdca Renaultu Fernanda Alonsa stráca už 24 bodov, verí v úspešnosť po návrate na európsky kontinent.
Alonso, o ktorého už Ferrari prejavil záujem a Renault by si ho rád poistil predĺžením zmluvy, má vynikajúco rozbehnutú sezónu. Ak by si udržal doterajšiu výkonnosť a tím Renaultu pod vedením bývalého Michaelovho šéfa Flavia Briatoreho svoje technické a taktické majstrovstvo, stal by sa Alonso na konci sezóny najmladším majstrom sveta v histórii F1. Keď si Schumacher vybojoval v roku 1994 svoj prvý titul s Benettonom, mal 26 rokov, Alonso bude mať len 24. (mi)
Priebežné poradie MS (po 3 z 19 pretekov)
1. Alonso (Šp., Renault) 26 b., 2. Trulli (Tal., Toyota) 16, 3. Fisichella (Tal., Renault) 10, 4. Coulthard (V. Brit., Red Bull Racing) a R. Schumacher po (Nem., Toyota) 9, 6. Barrichello (Braz., Ferrari) a Montoya (Kol., McLaren) po 8.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 36, 2. Toyota 25, 3. McLaren 19.
Okruh v Imole
Dĺžka: 4933 m, kôl: 62 (305,609 km)
Pôvodne sa očakávalo, že Grand Prix San Marina sa už v tejto sezóne jazdiť nebude, ale udržala sa hlavne vďaka podpore stajne Ferrari. Už trochu zastaraný okruh s nedostatočným vybavením padocku je vsadený do malebného talianskeho parku Castellacio, 50 km od hraníc San Marina. Nemôže konkurovať takým tratiam ako Monako, Silverstone či Monza, napriek tomu ho jazdci obľubujú. A zaujímavý je tým, že sa jazdí proti smeru hodinových ručičiek. Stále poskytuje dramatický zážitok a emocionálne je spojený s tragickými spomienkami. Ťažko tu havaroval Gilles Villeneuve a v zákrute Tamburello nabúrali Nelson Piquet a Gerhard Berger. Vo Villeneuveovej zákrute zahynul na tréningu v roku 1994 Rakúšan Roland Ratzenberger a deň na to nezvládol Tamburello Ayrton Senna z Brazílie, ktorý zraneniam podľahol. Zákrutu preto na zvýšenie bezpečnosti nahradila šikana.
VC San Marina v Imole sa ide v nedeľu 24. apríla.