Tento štatistický údaj vyplýva z prepočtov Inštitútu pre výskum trhu Eurodata za rok 2004, ktoré dnes zverejnili na televíznom veľtrhu MIP TV vo francúzskom Cannes.
Podľa rovnakého zdroja venujú najviac času denne sledovaniu televíznych programov diváci v Severnej Amerike (284 minút, teda takmer päť hodín).
Na starom kontinente činí priemer 215 minút a na Blízkom východe 198 minút, kým v Latinskej Amerike o dve minúty menej, v Afrike 189 minút a na Ďalekom východe ešte o ďalších šesť minút menej.
Východiskom prepočtov bola situácia v 70 štátoch planéty, kritéria na posudzovanie boli však rôznorodé, pretože aj metódy merania sledovanosti nie sú vo všetkých krajinách rovnaké.
Zaujímavým údajom je, že takmer polovicu času pred obrazovkou (46 percent) venujú diváci sledovaniu fiktívnych, filmových a seriálových príbehov, 36 percent pripadá na zábavné programy a 18 percent na spravodajské relácie.