Mediálny analytik Paul Payack záujem o pápeža na celom svete vysvetľuje dvomi faktormi: Ján Pavol II. bol veľký cestovateľ a počas jeho pontifikátu vznikli dva fenomény - CNN a internet.
Pohreb a udalosti, ktoré mu predchádzali, prinútili hlavné globálne televízne siete zmeniť svoj program. Do Ríma poslali svoje najväčšie hviezdy. Hoci v Amerike bude v čase pohrebu hlboká noc, americké stanice pôjdu s pohrebom naživo. Reportéri si so sebou zobrali aj poradcov - katolíckych kňazov, ktorí budú divákom vysvetľovať, čo sa deje.
Už od soboty posiľňujú významné médiá svoje zastúpenie vo Vatikáne. Na Námestí svätého Petra vybudovali dvojpodlažné lešenie, na ktoré televízie postavili kamery a na ktoré sa sústavne šplhajú fotoreportéri. V pondelok bola podľa AFP situácia neúnosná, a tak museli pre fotografov a kamery vybudovať nové stanovištia.
Niektoré televízie sa pripravili už v predstihu. Prenajali si byty s výhľadom na Námestie svätého Petra a dôležité budovy vo Vatikáne. Objavili sa informácie, že takéto byty rovnako ako reportérske tímy si držali aj päť rokov.
Po pápežovej smrti vyprodukovali médiá neuveriteľné množstvo správ a očakáva sa, že dnes ešte len príde vrchol. Už v nedeľu podľa analytikov, ktorí sledujú 3500 tlačených a 1000 elektronických médií, vyšlo o pápežovi 35-tisíc správ. Teda desaťnásobne viac ako o znovuzvolení Georgea Busha za prezidenta. (mik)