Kofola a Coca-Cola vedú boj o spotrebiteľa

BRATISLAVA - Najväčší výrobca nealko nápojov na svete Coca-Cola narazil u nás na tvrdú konkurenciu. Spotrebitelia na Slovensku začali uprednostňovať kofolu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Market & Media & Lifestyle, ktorá skúmala spotrebiteľské ...

BRATISLAVA - Najväčší výrobca nealko nápojov na svete Coca-Cola narazil u nás na tvrdú konkurenciu. Spotrebitelia na Slovensku začali uprednostňovať kofolu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Market & Media & Lifestyle, ktorá skúmala spotrebiteľské vnímanie v druhom polroku 2004 na vzorke 2196 respondentov.

Coca-Cola odmieta zverejniť, koľko nápojov na Slovensku predáva. "Na úrovni jednotlivých krajín tieto údaje neposkytujeme. Nechceme, aby sa o nich dozvedela konkurencia," tvrdí hovorca Coca-Coly v pražskej regionálnej centrále Zdeněk Vilínek. Kofola vyčíslila, že kým v roku 2003 predala na Slovensku 14,28 milióna litrov rovnomenného nápoja, vlani to bolo už 19,44 milióna litrov. Predaju pomohlo aj uvedenie novej kofoly citrus na trh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z prieskumu agentúry Market & Media & Lifestyle vyplýva, že Slováci začali kofolu pred kokakolou uprednostňovať vlani na jar. Už koncom roka 17 percent slovenských spotrebiteľov uvádzalo, že spomedzi colových nápojov kupujú najčastejšie kofolu. Kokakolu najčastejšie podľa prieskumu kupovalo 14 percent opýtaných.

Spoločnosti Kofola patrí na slovenskom trhu tretie miesto, rýchlo sa však doťahuje na svojich konkurentov - americkú Coca-Colu a český Walmart. Trhový podiel Kofoly v maloobchodnom predaji sa v uplynulých troch rokoch dostal zo 4,6 na 9,4 percenta. Výrobca tradičného česko-slovenského nápoja tak na trhu predbehol americkú korporáciu General Bottlers/Pepsi.

Z tvrdého konkurenčného boja ťažia zákazníci. Súboj medzi kofolou a kokakolou sa totiž od tohto roku premietol už aj do cenoviek. Rodinné dvojlitrové balenie kokakoly ešte minulý rok stálo vyše 40 korún, v týchto dňoch sa však už predáva o štvrtinu lacnejšie. Dvojlitrová fľaša kofoly stojí dlhodobo okolo 28 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Firma Kofola na Slovensku vyrába v Rajeckej Lesnej a je dcérskou spoločnosťou českej Kofoly Krnov. Okrem Slovenska a Česka začala vlani spoločnosť prenikať aj na najväčší trh v regióne - do Poľska. Vlani tam putovali nealko nápoje zo závodu v Rajeckej Lesnej za 92 miliónov korún, čo predstavovalo 44 percent exportu spoločnosti. Tradičným trhom na export zostalo Česko.

Trhové podiely v maloobchode

výrobca okt.-nov. '02 okt.-nov. '03 okt.-nov. '04
Coca-Cola 14,1 % 12,0 % 11,5 %
Walmark 9,7 % 9,2 % 9,8 %
Kofola 4,6 % 6,5 % 9,4 %
General Bottlers/Pepsi 8,6 % 7,8 % 5,5 %

Zdroj: maloobchodný audit AC Nielsen

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 167
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 664
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 658
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 443
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 774
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 436
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 912
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu