Obchodníci zľavy potrebujú

BRATISLAVA - Aj slovenskí obchodníci pochopili, že sa viac oplatí predať tovar so zľavou, ako ho držať ďalší rok v sklade.

Akákoľvek zľava slúži v konečnom dôsledku na zisk, alebo aspoň zmiernenie obchodníkovej straty. Výšku aj rozsah zliav diktujú finančné možnosti kupujúcich. Často je zlacnenie až sedemdesiatpercentné.

„Dnes je na trhu silná konkurencia, čo znamená, že niekedy musíme prispôsobiť ceny aj za cenu straty. Ak by sme tak neurobili, strata by bola ešte vyššia,“ hovorí riaditeľ obchodných domov Jednota Adrián Ďurček.

Obchodníci v zásade na zľavách veľa nestrácajú, mnohí s nimi počítajú a už na začiatku pridávajú k cene tovaru vyššiu maržu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najviac sa zlacňujú sezónne tovary a elektronika, výnimkou však nie sú ani automobily. Už niekoľko rokov predajcovia ponúkajú na začiatku roku autá s výraznými zľavami. Dôvodom je rok výroby. V decembri vyrobené vozidlá vyzerajú po Novom roku ako o rok staršie, a tak klesá cena, za ktorú sa v budúcnosti budú dať predať ako ojazdené.

V prípade textilu a oblečenia sú dôvodom rýchlo sa meniace módne trendy, pri zimnom tovare jeho obmedzená použiteľnosť a pri elektronike technický pokrok. Držanie takéhoto tovaru na sklade je luxusom, ktorý si obchodníci nemôžu v dnešnom svete dovoliť. Okrem toho veľké nákupné centrá sú založené na rýchloobrátkovom predaji a niektoré druhy tovarov nemôžu držať v regáloch viac ako niekoľko týždňov.

Najmä menšie obchody dávajú zľavy aj preto, lebo potrebujú peniaze v hotovosti. Nákupy zásob platia z úverov. V posledných rokoch je bežné, že dodávateľ počká s platbou za odobraný tovar až 90 dní. Ak obchodník tovar dovtedy nepredá, musí si peniaze na zaplatenie požičať v banke. Častokrát radšej siahne po zľave. Je účinnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

V obchodoch so širokým sortimentom zase predajcovia počítajú, že zákazníci prilákaní zľavami, kúpia aj to, čo zlacnené nie je.

TOMÁŠ KUČA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 676
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 461
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 424
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 452
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 593
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 981
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 186
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu