FOTO - TASR |
NEW YORK - Dôvera amerických spotrebiteľov v marci opäť oslabila, vyplýva to z prieskumu Michiganskej univerzity. Index spotrebiteľskej dôvery v marci klesol z februárových 94,1 bodu na úroveň 92,6 bodu. Analytici v priemere očakávali pokles indexu na 92,7 bodu.
Pokles dôvery spotrebiteľov v marci spôsobilo oslabenie dvoch hlavných komponentov indexu. Komponent očakávaní sa znížil z 84,4 bodu na 82,8 bodu a komponent dôvery týkajúcej sa súčasných podmienok poklesol z 109,2 bodu na 108 bodov.
Ekonómovia sledujú ukazovatele dôvery Američanov ako signál budúceho vývoja ich spotrebiteľských výdavkov, ktoré vytvárajú zhruba dve tretiny najväčšej svetovej ekonomiky. Výsledky zostavuje Michiganská univerzita na základe prieskumu medzi zhruba 300 americkými domácnosťami. (sita)