Roman nevedel, že ho využijú na propagáciu

BRATISLAVA - Nové supermarkety v Petržalke propaguje bratislavský župan a podpredseda ANO Ľubo Roman. Keď súkromná spoločnosť Ahold Retail Slovakia obchody otvárala, inzerovala aj v denníku SME. Súčasťou inzerátu bola fotografia, kde si Roman, holandský

Fotografia z inzerátu firmy Ahold.


veľvyslanec a majiteľ firmy pripíjajú. Pod fotografiou bol text, že Roman osobne poprial novému supermarketu.

Pavol Nechala z Transparency International hovorí, že ide o porušenie zákona o konflikte záujmov. Verejný činiteľ by sa podľa neho mal zdržať použitia svojho mena i podobizne v prospech súkromnej firmy. Nechala povedal, že zastupiteľstvo bratislavskej župy by sa vecou malo zaoberať. Romanovi môže udeliť pokutu až do výšky ročného platu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by Roman tvrdil, že inzerát vznikol bez jeho vedomia, zastupiteľstvo by to podľa Nechalu nemalo zaujímať, pokutu by mal dostať a vymáhať by ju potom mohol od firmy.

SkryťVypnúť reklamu

Roman tvrdí, že o inzeráte vôbec nevedel. Firma Ahold tiež povedala, že fotografiu dala do inzerátu bez jeho vedomia a ešte včera sa mu ospravedlnila.

Roman sa vraj zúčastnil na otvorení hypermarketov, lebo ho pozval holandský veľvyslanec. "Nešlo o vedomú účasť za účelom propagácie súkromnej firmy," povedala hovorkyňa samosprávy Elena Mravcová. Roman včera požiadal firmu o zastavenie inzerátov a ospravedlnenie.

Diana Stanková z firmy Ahold hovorí, že Roman prijal pozvanie na slávnostné otvorenie a dostal tam symbolický kľúč od predajne. Spoločnosť vraj vôbec nevedela, že ak použije fotografie, privodí mu konflikt záujmov.

Župný poslanec za HZDS Peter Červenka, ktorý je zároveň členom komisie na ochranu verejného záujmu, povedal, že sa o prípade porozpráva s predsedom komisie Petrom Kolesárom a uvidia, ako budú ďalej postupovať. Poslanec za ANO Jindřich Šafář povedal, že ho Romanovo vysvetlenie uspokojilo, pretože sa vysvetlilo, že ho firma zneužila. Na poznámku, že Transparency International si myslí, že by sa vecou mali aj tak zaoberať, povedal: "Nebavme sa o organizáciách, ktoré nemajú zmysel." (mož)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu