v euro, ale tzv. Berlíňanom. Neobyčajný nápad nemá byť len kuriozitou. Jeho autori chcú týmto spôsobom pomôcť obyvateľom posilniť hospodárstvo v oblasti. Miestna mena má zákazníkov motivovať, aby nakupovali tam, kde bývajú u malých výrobcoch a nie vo veľkých medzinárodných reťazcoch, ktorým nemôžu konkurovať. V Prenzlauer Bergu a okolitých štvrtiach zatiaľ nové platidlo, ktorého kurz je voči euru 1:1, prijíma 42 obchodov. Celú akciu odštartovali 3. februára a do obehu sa za-tiaľ dostalo 3500 poukážok. Každý kto si kúpi Berlíňany za viac ako 50 eur, dostane poukážku navyše. Prenzlauer Berg je len "testovacím poľom". Ak sa osvedčí, bude Berlíňan platidlom po polroku v celom Berlíne. Berlíňan nie je v Nemecku ojedinelý. Regiony, mestá a mestské časti po celej krajine začali zavádzať regionálnu menu na podporu miestnych výrobcov a predajcov. V Brémach s tak dá nakupovať za Rolandy, v Bavorsku zase za Chiemgauery.