nia mali postaviť do roku 2012 za 2,2 miliardy eur 415 kilometrov diaľnice z východu krajiny na severozápad cez Sedmohradsko až k maďarským hraniciam. Projekt kritizoval Brusel za to, že Bechtel dostal objednávku bez toho, aby bol vypísaný riadny tender. Preto naň odmietala poskytnúť rumunskej vláde úvery. Okrem toho, únia uprednostňuje budovanie trasy naprieč Rumunskom z juhovýchodu na západ cez Pitešti, Sibiu a Temešvár na maďarské hranice. Odtiaľ treba vybudovať neveľkú spojku, ktorá by sa napojila na jestvujúcu autostrádu do Budapešti. Prvá trasa, ktorú mal budovať Bechtel cez Oradeu, by na maďarskom území nemala na čo nadviazať ani v strednodobom horizonte. Celkovo by to bola menej efektívna investícia, než tá, ktorú podporuje Brusel. (tasr)