Hanbím sa za vás, odkazuje plagát Grossovi

Praha má odvčera novú atrakciu. Na rôznych bodoch mesta sa objavilo asi 30 billboardov s nápisom Hanbím sa za svojho premiéra. Plagát je doplnený fotkou a menom osoby alebo skupiny, ktorá si túto netradičnú reklamu zaplatila. Na jeden mesiac ich to ...

Praha má odvčera novú atrakciu. Na rôznych bodoch mesta sa objavilo asi 30 billboardov s nápisom Hanbím sa za svojho premiéra. Plagát je doplnený fotkou a menom osoby alebo skupiny, ktorá si túto netradičnú reklamu zaplatila. Na jeden mesiac ich to stojí 3000 českých korún.

Organizátori akcie chceli dať týmto spôsobom najavo nespokojnosť s českým premiérom Stanislavom Grossom. Prekáža im, ako premiér vysvetľoval pôvod peňazí, ktoré použil pri nákupe bytu a jeho manželka pri podnikaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Rozhodli sme sa, že nebudeme niekde cinkať kľúčmi, ale že to dáme najavo sofistikovanejším spôsobom," povedal českým médiám jeden z organizátorov akcie Filip Humplík.

SkryťVypnúť reklamu

O akciu je podľa organizátorov veľký záujem napriek tomu, že jej nerobili žiadnu reklamu. "Rozoslali sme známym e-mail, ktorý sa potom šíril lavínovito," povedal pre SME druhý z organizátorov Ondřej Škarka.

Spolu s Humplíkom je konateľom reklamnej agentúry, a rozhodne odmieta, že iba chcú urobiť reklamu svojej firme. Ich povolanie však ovplyvnilo nástroj, ktorý si na vyjadrenia postoja zvolili. "Ak by sme mali pekáreň, asi by sme urobili špeciálnu sériu žemlí alebo chleba," hovorí Škarka.

Po prvých asi tridsiatich plagátoch začínajú tlačiť ďalšie, ktoré by sa mohli objaviť aj mimo Prahu.

Plagátová kampaň proti premiérovi nadväzuje na Grossovu vlaňajšiu akciu, keď celú krajinu polepil podobnými billboardmi, z ktorých okoloidúcich ubezpečoval, že je sociálny demokrat alebo, že to s nimi myslí úprimne.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumu agentúry STEM z minulého týždňa už Grossa podporuje iba 18 percent českých občanov. Iba od januára jeho podpora klesla o 29 percent. Po voľbách v lete 2002 bol Gross najpopulárnejším českým politikom, ktorého podporovalo 80 percent ľudí.

Podľa odborníkov ide o najvýraznejší prepad popularity českého politika po roku 1989. Premiérova pozícia sa stáva neudržateľnou, Gross to však stále odmieta vziať na vedomie. Vládni ľudovci sa na svojom sobotňajšom zjazde uzniesli, že trvajú na Grossovom odchode. Ak sociálni demokrati napriek tomu premiéra na svojom zjazde tento víkend potvrdia vo funkcii, chcú kresťanskí demokrati začať rokovania o predčasných voľbách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 639
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 397
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 727
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 236
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 397
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 752
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 923
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu