BRATISLAVA - Vedenie Slovenského olympijského výboru sa včera rozhodlo poslať do likvidácie jednu zo svojich marketingových spoločností - "eseročku" SOM-Sport, založenú koncom roku 2002. "Nenaplnili sa predstavy o jej pretvorení na spoločnosť so širším aj olympijským zameraním," skonštatoval olympijský šéf František Chemlár. SOV mal dve tretiny akcií - zvyšné Milan Naništa, ktorý "odmietal iné aktivity" ako veľkoobchod so športovým oblečením istej značky. Olympijský výbor požičal spoločnosti dva milióny, ale za vlaňajšok má u nej pohľadávky vo výške 3,5 milióna Sk. "Nemôžeme si dovoliť mať toľké umŕtvené peniaze," tvrdí Chmelár. Jedinou spoločnosťou s nálepkou piatich kruhov ostáva Slovenská olympijská marketingová, v ktorej je SOV stopercentným vlastníkom.
Stav olympijského marketingu sa stane jednou z kľúčových tém najbližšieho valného zhromaždenia SOV 16. apríla v Bratislave. Dve tretiny budú venované ekonomike - hospodáreniu za lanský rok a rozpočtu na tento. Brzdou je nedoriešený stav okolo financovania Top tímu, ktorý je na stole ministra školstva. Na zasadaní slávnostne podpíšu aj slovenskú prihlášku na 20. zimné olympijské hry v Turíne. (mo)