* neučiť deti bifľovať sa, ale naučiť ich, kde nájsť potrebné informácie, ako ich spracovať a vytvoriť z nich závery
* naučiť ich komunikovať, nielen bezducho sedieť a zapisovať si výklad učiteľa, či bifľovať sa naspamäť učebnice
* stanovenie tzv. štátneho kurikula (balík základných vedomostí žiakov) a redukciu učiva o 30 až 40 percent
* možno aj nahradenie povinnej školskej dochádzky povinným školským vzdelávaním (deti sa budú musieť vzdelávať 10 rokov, ale bude jedno, či ich budú učiť súkromní učitelia, prípadne sa budú vzdelávať doma)
* zmenu klasifikačného systému, v prieskume PISSA sa totiž ukázalo, že mnohí žiaci, ktorí boli hodnotení v školách päťkami, mali vedomosti na dvojky až štvorky
* rýchlejšie prispôsobenie škôl potrebám praxe
* pružnejší systém, častejšie vydávanie moderných učebníc.