Ľudia sa z nových predajní väčšinou tešia. "Chodím sem nakupovať každý deň. Je tu všetko oveľa lacnejšie," hovorí staršia pani v senickej predajni Lidl. Otvorili ju len vlani na jeseň. Okrem Lidlu tu minulý rok pribudlo aj Tesco. Predtým tu bola len Billa.
Nakupujúcim v Lidli neprekáža ani menší výber tovar. "Je pravda, že tu majú menej tovarov a sú aj iné ako v obyčajných obchodoch, ale zatiaľ sa mi nestalo, že by nebolo niečo dobré alebo pokazené," hovorí ďalšia nakupujúca. Odkedy tu je Lidl, všimla si, že s cenami išli dolu aj ostatné obchody.
"Keď otvorili Lidl, trochu nám ubudlo ľudí, ale teraz ich je zase ako predtým," tvrdí jedna z predavačiek v Tescu v Senici. Koncom minulého roku mali veľké akcie predovšetkým na ovocie, ktoré ľudí pritiahli späť. "V Lidli som bol len raz, hneď, ako otvorili. Bolo tam strašne veľa ľudí a veľká tlačenica. S vozíkom sa nedalo vôbec prejsť. Nechal som ho teda v obchode a odišiel odtiaľ preč," vraví jeden zo zákazníkov v Tescu. Tu je vraj oveľa väčší výber a menej ľudí. "Nemajú jeden druh pracieho prášku, ale aspoň desať." Aj neho však potešilo, že Tesco po otvorení Lidla znížilo ceny.
Aj najnovšiemu hypermarketu Tesco v Bratislave v Lamači sa ľudia potešili. "Predtým som musel chodiť do Petržalky, toto mám po ceste," hovorí jeden zo zákazníkov. Páči sa mu predovšetkým to, že "konečne postavili hypermarket aj v tejto časti mesta." Je tu aj menej ľudí ako v Petržalke. "Ani pred Vianocami, keď bol všade nával, tu nebolo veľa ľudí."
Aj keď viacerí nakupujú v hypermarketoch všetko od jedla až po nábytok, väčšina oslovených sem chodí len na nákupy potravín a drogérie. "Keď potrebujem nejakú elektroniku, radšej zájdem do predajne elektroniky. Lebo pri takom nákupe potrebujem aj poradiť a tunajší predavači sa v tom vôbec nevyznajú," myslí si zákazník v Carrefoure v Poluse v Bratislave. (pcs)