Nových áut s cenou do 300-tisíc pribúda

Pred vstupom do Európskej únie sa predpokladalo, že cena áut na Slovensku stúpne a bude sa vyrovnávať s cenami na Západe. Aj denník SME vlani oslovil niekoľko expertov, ktorí hovorili, že je naivné domnievať sa, že by cena klesala.

Stal sa opak, nové autá sa začali zlacňovať. Silnejúca slovenská koruna totiž umožňuje predajcom a dovozcom áut robiť akcie, vďaka ktorým sa ceny dostávajú na úroveň vlaňajška, prípadne pod ňu. Počet áut s cenou do 300-tisíc sa stále zväčšuje a je predpoklad, že pribudnú ďalšie. Väčšinou ide o malé autá s výnimkou novinky - Dacia Logan.

Za cenu tesne nad tristotisíc sa dá kúpiť u nás niekoľko áut, napríklad Citroen C2 a C3, Nissan Micra, Peugeot 206, Seat Ibiza, Volkswagen Polo, Opel Agila, Suzuki Wagon R+, Toyota Yaris.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Do zoznamu áut v cene do 300-tisíc korún sme zaradili aj dve autá, ktoré pri platbe v hotovosti stoja viac. Pri leasingu však stoja pod 300-tisíc.

Väčšina áut má základnú výbavu. Ak je v aute niečo navyše, pod cenou auta je napísané, čo model ponúka. Za jednu z najdôležitejších vecí z hľadiska jazdenia v mestách a parkovania považujeme posilňovač riadenia, takže naň aj upozorňujeme, či vo verzii do 300-tisíc je, alebo nie je. Z hľadiska bezpečnosti sú dôležité aj airbagy. Každé auto má minimálne airbag vodiča. Ak nemá, pod cenou auta na to upozorňujeme. (V zozname sú aktuálne, teda aj akciové ceny.)

DACIA LOGAN

Najväčšie spomedzi áut do 300-tisíc. Autá vyrábané v Rumunsku pod záštitou francúzskeho koncernu Renault.

Najlacnejší model vo verzii Base stojí 259 900.

SkryťVypnúť reklamu

Motor 1,4. Nemá posilňovač riadenia, má čierne nárazníky, pomerne slabú výbavu, ale originálny desing a ohromne veľký batožinový priestor, ktorý dosahuje až 510 litrov. Pri porovnaní veľkosti a ceny patrí medzi unikáty na našom trhu.

V lepšej verzii Ambiance stojí Logan 279 900 korún.

V tom je zahrnuté centrálne uzamykanie, tónované sklá, nárazníky vo farbe karosérie.

Do 300-tisíc sa zmestí aj model vo verzii Ambiance s motorom 1,6. Motory sú z dielne automobilky Renault.

Motory 1,4 1,6
maximálna rýchlosť 162 175
zrýchlenie z 0 na 100 13 11,5
priemerná spotreba (udávaná výrobcom) 6,8 7,2

Batožinový priestor 510 litrov

Celkové hodnotenie

Z testu špecializovanej internetovej stránky www.auto.cz vychádza Logan ako automobil, ktorý je omnoho väčší ako ostatné najlacnejšie autá, ale na druhej strane technicky zaostáva za autami svojej rozmerovej kategórie. Výhoda Loganu je slušné nastavenie ceny, ktorá zodpovedá možnostiam východoeurópskych zákazníkom. "Ak Logan umožní vymeniť aspoň časť starých škodoviek za nový automobil, bude mať taký produkt zmysel," píše autoserver.

SkryťVypnúť reklamu

FIAT PANDA

Európske auto roka 2004. Fiatu sa podarilo vyrobiť malý automobil, ktorý za dobrú cenu ponúka výbornú výbavu a netradičný interiér. Patrí medzi miniautomobily, no motoristickí novinári mu pripisujú budúcnosť a nádej, že Panda pomôže vytiahnuť taliansku automobilku z problémov. Fiat ponúka dlhodobo akciu.

Najlacnejší model vo verzii Active stojí 259 900 korún (akcia).

Motor pri verzii Active je len 1,1. Nemá posilňovač riadenia, výbava je v rámci základných modelov štandardná.

Model Dynamic s motorom 1,2 stojí 299 900 korún.

Má dobrú výbavu, napríklad centrálne uzamykanie, elektricky sťahované predné okná, dvojstupňový posilňovač riadenia Dualdrive s režimom City (v meste najmä pri parkovaní sa s týmto režimom dá točiť volantom jedným prstom), palubný počítač. Motor 1,2 je osvedčený, ktorý montujú už niekoľko rokov do Fiat Punto.

SkryťVypnúť reklamu
Motory 1,1 1,2
maximálna rýchlosť 150 155
zrýchlenie z 0 na 100 15 14
priemerná spotreba 5,7 5,6

Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 206/775

Celkové hodnotenie

Stránka www.auto.cz uvádza, že Panda priniesla mnoho nového do triedy najmenších automobilov a posunula meradlo. Má premyslenú konštrukciu, výborne využitý priestor, atraktívny vzhľad, slušné motory, ponúka prekvapujúco tichú jazdu.

FIAT PUNTO

Vďaka akciám sa dá kúpiť do 300-tisíc aj päťdverová základná verzia Punto. Je to v rámci Európy pomerne úspešný model, ktorého sa vyrobilo niekoľko miliónov kusov.

Najlacnejší model v základnej zostave stojí 299 900.

V prípade leasingu sa dá spustiť z ceny ešte 5-percent. Nemá posilňovač riadenia. Za túto cenu sa dá kúpiť len s osemventilovým motorom 1,2.

Motor 1,2
maximálna rýchlosť 155
zrýchlenie z 0 na 100 14,3
priemerná spotreba 5,7
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 297/1080

Celkové hodnotenie

Fiat Punto síce nie je nijaká novinka, ale je postavený na osvedčenej konštrukcii. Už prvá generácia Punta dostala v roku 1995 ocenenie Európsky automobil roka. Patrí k európskym bestsellerom, má dobré technické riešenia, dobre vyriešený interiér, pomerne veľký batožinový priestor. V súčasnosti sa predáva tretia generácia Punta a Fiat už avizoval, že v spolupráci s automobilkou Opel pripravuje ďalšiu generáciu.

SkryťVypnúť reklamu

FORD KA

Trojdverové malé auto, ktorým Ford pred rokmi urobil malú revolúciu v dizajne automobilov. Ďalšie z radu vozidiel, ktoré pred rokmi dostalo ocenenie Európske auto roka.

Najlacnejší model stojí 279 000 korún.

Má posilňovač riadenia, ABS (protiblokovací brzdový systém).

Motor 1,3
maximálna rýchlosť 156
zrýchlenie z 0 na 100 14,7
priemerná spotreba 5,9
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 210/724

Celkové hodnotenie

Dnes už žijúca legenda, ktorá mala na svoju dobu taký osobitý štýl, že na rozdiel od konkurentov doteraz nemusela prejsť výraznejšou zmenou. Ford Ka prešiel len ľahkou "omladzovacou kúrou", zmenili sa napríklad farby nárazníkov a Ford mierne upravil svojmu najmenšiemu modelu interiér. Má osvedčené motory. Nepatrí medzi typické rodinné autá, vyrába sa len v trojdverovej verzii.

FORD FIESTA

Ďalší bestseller. Fiesty vyrába automobilka Ford od roku 1976 a predala ich vyše 10 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu

Najlacnejší trojdverový model vo verzii Base stojí 299 000 korún.

Aj v najlacnejšej verzii má posilňovač riadenia.

Motor 1,3
maximálna rýchlosť 160
zrýchlenie z 0 na 100 15,8
priemerná spotreba 6,2
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 261/945

Celkové hodnotenie

V roku 2002 predstavil Ford úplne novú Fiestu. Má dobré jazdné vlastnosti, je obratné, má dobré motory, priestranný interiér.

HYUNDAI ATOS

Mini postavené skôr do výšky, čo zaručuje napriek malým vonkajším rozmerom pomerne slušný vnútorný priestor. Doteraz nebol komerčne taký úspešný ako väčší Hyundai Getz.

Najlacnejší model vo verzii Active stojí 269 900 korún.

Nemá posilňovač riadenia, ale má napríklad centrálne uzamykanie.

Model vo verzii Dynamic stojí 289 900 korún.

Tento model má posilňovač riadenia, elektrické sťahovanie predných okien, airbag aj pri spolujazdcovi.

Motor 1,1
maximálna rýchlosť 146
zrýchlenie z 0 na 100 15,8
priemerná spotreba 5,9
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 220/889

Celkové hodnotenie

Pomerne netradičný dizajn, slušná technika a k tomu zodpovedajúca dlhá záruka, auto vhodné pre nenáročných ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

LADA 2110, 2112 Motoristickými novinármi nie veľmi prebádaná značka. Na trhu nepatrí k najúspešnejším, ale má svoje prednosti. Lada sa pripravuje na stredoeurópsky trh vstúpiť aj novým modelom Kalina.

Najlacnejší model 2110 stojí 299 900 korún.

Najlacnejší model 2112 stojí 289 900 korún.

V základných verziách má elektrické sťahovanie predných okien, centrálne zamykanie. Posilňovač základná verzia nemá. V prípade Lady 2112 (hatchback) je cena aj vo vyššej verzii do 300-tisíc a tá posilňovač má.

Motor 1,5
maximálna rýchlosť 185
zrýchlenie z 0 na 100 12,5
priemerná spotreba 7,7
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 450 (Lada 2110) 400 (Lada 2112)

HYUNDAI GETZ

Hneď od príchodu na náš trh vzbudil svojím dizajnom sympatie. Dovozca vozidiel Hyundai nastavil dosť dobrý pomer kvality, úžitkovej hodnoty a ceny.

Najlacnejší 3-dverový vo verzii Active stojí 269 900 korún.

O desaťtisíc viac stojí 5-dverový. Nemá posilňovač riadenia, motor má obsah 1,1 litra.

SkryťVypnúť reklamu

Model Active (5-dver.) so silnejším motorom 1,3 stojí 299 900.

Vo výbave má posilňovač riadenia.

Motory 1,1 1,3
maximálna rýchlosť 150 164
zrýchlenie z 0 na 100 16,1 11,5
priemerná spotreba 5,8 6,2
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 254/977

Celkové hodnotenie

Motoristickí novinári zhodnotili vzhľad tohto modelu mamutieho kórejského koncernu ako výrazne európsky. Má priestranný interiér. Je to pohodlné auto s dobrými motormi.

OPEL CORSA

Od začiatku predaja na Slovensku patrí k obľúbeným vozidlám. Opel pripravuje na spoločnej platforme s Fiatom Punto novú generáciu vozidla Corsa.

Najlacnejší 3-dverový model vo verzii Prima stojí 294 900 korún.

Motor 1,0
maximálna rýchlosť 155
zrýchlenie z 0 na 100 16
priemerná spotreba 5,6
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 260/1050

Celkové hodnotenie

Preverené auto, ktorému sa darí aj na Slovensku. Nemá výraznejšie slabiny, má osvedčené motory, hoci najlacnejšia Corsa má podobne ako najlacnejšia Fabia alebo Matiz trojvalcový motor. Je to obratné auto s dobrým pružením na rozbité mestské cesty. Veľa ľudí ho používa ako rodinné auto.

SkryťVypnúť reklamu

CHEVROLET MATIZ

Dnes sa predáva už druhá generácia tohto minivozidla a Chevrolet pripravuje ďalšiu generáciu.

Najlacnejší Matiz stojí 249 900 korún.

Nemá posilňovač riadenia. O dvadsaťtisíc drahší model posilňovač má, vo výbave lepšej verzie sú elektricky sťahované okná, centrálne uzamykanie.

Dobre vybavený model stojí 275 900 korún.

Okrem centrálu, posilňovača, elektriky okien má aj el. ovládanie zrkadiel. Chýba však jedna zo zásadných vecí bezpečnosti - airbag. Buď si ho treba doplatiť, alebo kúpiť drahšiu verziu, ktorá už stojí nad 300-tisíc.

Motor 0,8
maximálna rýchlosť 144
zrýchlenie z 0 na 100 17,6
priemerná spotreba 6,3
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 145/830

Celkové hodnotenie

Je to auto, o ktorom sa veľa diskutovalo, má veľa zástancov aj odporcov. Na Slovensku si našlo dosť priaznivcov a na cestách ho vidieť často. Vzhľadom na svoju vonkajšiu veľkosť má priestranný interiér.

SkryťVypnúť reklamu

RENAULT CLIO/THALIA

Do rubriky ich zaraďujeme napriek tomu, že pri platbe v hotovosti stoja viac ako 300-tisíc. Leasingové firmy ponúkajú akcie a keď si klient vezme Clio alebo Thaliu na leasing, cena klesne.

Najlacnejšie Clio na leasing stojí 290 000 korún.

Najlacnejšia Thalia na leasing 275 000 korún.

Motor 1,2 (Clio) 1,4 (Thalia)
maximálna rýchlosť 158 170
zrýchlenie z 0 na 100 15 12,5
priemerná spotreba 6 7,1
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 255/1037 (Clio) 510 (Thalia)

Celkové hodnotenie

Renault patrí medzi najoceňovanejšie značky v oblasti bezpečnosti. Prvá generácia Clia získala pred 14 rokmi titul Európske auto roka. Súčasná generácia je takisto vydarená. Thalia je niečo ako Clio, ale s predĺženou zadnou časťou čiže tzv. kufrová. Renault tým chcel na východných trhoch suplovať rodinné auto, čo sa sčasti podarilo. Thalia má veľký batožinový priestor.

CHEVROLET KALOS

Pekné auto, ktoré získalo v Ázii významné ocenenia za dizajn, má úspech aj u nás. Kórejčania dali autu aj príznačný názov, lebo kalos znamená v gréčtine krása. Tento model nahradil aj u nás známe Daewoo Lanos.

SkryťVypnúť reklamu

Najlacnejší model vo verzii S stojí 269 900 korún.

Nemá posilňovač riadenia.

Lepšia verzia sa dá kúpiť za 295 900 korún.

Má posilňovač, elektricky sťahované predné okná, centrálne zamykanie a ďalšie doplnky.

Motor 1,2
maximálna rýchlosť 157
zrýchlenie z 0 na 100 13,7
priemerná spotreba 6,6
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 220/980

Celkové hodnotenie

Aj Chevroletu (Daewoo) sa podaril s verziou Kalos dobrý pomer medzi úžitkovou hodnotou a cenou. Pohodlné, príjemné auto s pomerne priestranným interiérom.

SUZUKI IGNIS

Auto, ktoré si svojím netradičným vzhľadom aj určením našlo priaznivcov aj u nás.

Najlacnejšia verzia stojí 299 000 korún.

Ignis za túto cenu nemá posilňovač riadenia, ale má napríklad ABS a EBD čiže protiblokovací brzdový systém a rozdeľovač brzdnej sily.

Motor 1,3
maximálna rýchlosť 160
zrýchlenie z 0 na 100 11,1
priemerná spotreba 6,5
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 236/1002

Celkové hodnotenie

Užitočné auto, ktoré svojou svetlou výškou (výškou podvozku) môže prechádzať aj menšie terénne nerovnosti mimo asfaltových ciest. Benzínový motor má však na náš trh trochu nešťastne zvolený objem, ktorý je 1 328 centimetrov kubických. Keby mal o 29 centimetrov kubických menej, bol by v nižšej sadzbe povinného zmluvného poistenia.

SkryťVypnúť reklamu

KIA PICANTO

Autíčko s vydareným dizajnom, výborné do mesta, patrí do kategórie mini.

Najlacnejší model LX stojí 269 000 korún.

Nemá posilňovač riadenia.

Lepšia verzia sa dá kúpiť za 289 700 korún.

Posilňovač má, takisto centrálne zamykanie a za túto cenu aj silnejší motor.

Motory 1,0 1,1
maximálna rýchlosť 152 152
zrýchlenie z 0 na 100 16,3 15,4
priemerná spotreba 4,9 4,9

Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 157/882

Celkové hodnotenie

Motoristickí novinári boli prekvapení týmto autíčkom, ale za výrazné mínus považujú malý batožinový priestor, pre ktorý ho neodporúčajú ako rodinné auto. Má príjemnú spotrebu. "Ak si nepotrpíte na európske značky a chcete za málo peňazí veľa muziky, Picanto zahrá bohato," napísal na záver testovania tohto auta motoristický novinár z www.auto.cz.

ŠKODA FABIA

Suverénne dominuje predajným rebríčkom. Dobrá predajná a servisná sieť, príslušnosť k značke, cena sú hlavnými dôvodmi, prečo Slováci veria tejto značke.

SkryťVypnúť reklamu

Najlacnejšia vo verzii Junior stojí 255-tisíc korún.

Vo verzii Easy stojí 280-tisíc korún.

Ani jedna verzia nemá posilňovač riadenia. Na leasing sa dá kúpiť za 299 900 aj verzia Classic, ktorá posilňovač má.

Motor 1,2
maximálna rýchlosť 150
zrýchlenie z 0 na 100 18
priemerná spotreba 5,9
Batožinový priestor/po zložení zadných sedadiel 260/1016,

Celkové hodnotenie

Veľké diskusie vyvolal najmä trojvalcový motor 1,2, ktorý sa montuje do najlacnejších modelov, ale podľa hodnotenia motoristických novinárov je to dobrý, úsporný a spoľahlivý motor, ktorý sa nemá za čo hanbiť. Škoda Fabia je priestranná a všetranná, veľmi často slúži ako typický rodinný automobil. Má dobré jazdné vlastnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 840
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 115
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 921
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 813
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 241
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 337
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 206
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu