Podľa zákona je skrytou reklamou slovná alebo obrazová informácia o tovare, službe či o obchodnom mene nejakej firmy, ktorú vysielateľ zámerne využíva na reklamné účely. Za zámernú sa považuje najmä vtedy, ak sa uskutočňuje za protihodnotu.
Hovorca Rady pre vysielanie a retransmisiu Andrej Holák povedal, že rada dnes posudzuje dva podnety o skrytej reklame, oba voči verejnoprávnej STV v jej reláciách Kreatívny ateliér a Pod lampou.
V roku 2003 dostala STV pokutu za skrytú reklamu trikrát a dvakrát za nedovolenú propagáciu sponzora v programe. V tomto roku začala rada jedno správne konanie za možnú skrytú reklamu, a to v programe XXL, kde ňou mohla byť informácia o VHS a DVD nosičoch filmov Garfield a trilógie Hviezdne vojny.
Najviac správnych konaní za skrytú reklamu - päť - tento rok začala rada voči televízii Markíza. Štyri sa týkali programov Teleráno a jedno Televíznych novín, za ktoré Markíza dostala pokutu 100-tisíc korún.
Hovorca JOJ Ľudovít Tóth povedal, že od začiatku svojho vysielania televízia dostala tri pokuty, ktoré rada odôvodnila skrytou reklamou. Najvyššiu pokutu 150-tisíc korún dostala JOJ za spravodajské Noviny, kde propagovala vlastnú tlačovú konferenciu o svojich nových programoch.
Autor: zu