Aj v tejto sezóne nastúpi v majstrovstvách sveta 10 tímov s 20 jazdcami ako vlani či predvlani. Tím Ferrari bude útočiť na siedme prvenstvo v Pohári konštruktérov a Michael Schumacher na ôsmy titul majstra sveta.
Podľa scenára z posledných šampionátov bude 19 pretekárov naháňať červený monopost s číslom 1 a čakať na chybu nemeckého jazdca. Vlani Schumi svojim súperom nedal najmenšiu šancu a fanúšikovia v hľadisku i pri televízoroch zívali od nudy. Tohto roku by väčšiu vyrovnanosť mohli priniesť zmeny pravidiel, ktoré spomalia vozidlá a mali by dať väčšiu príležitosť tímom za Ferrari.
1. Ferrari: Úvod sezóny v modifikovanom F2004
S Michaelom Schumacherom a Rubensom Barrichellom má stajňa z Maranella skúsený tandem od roku 2000. Vlani vyhrala táto dvojica 15 z celkových 18 pretekov. Už vlani avizoval technický šéf tímu Ross Brawn, že po dobrých skúsenostiach z minulých ročníkov nastúpia jazdci v úvodných pretekoch sezóny v modifikovanom type F2004 a nový model nasadia do šampionátu po dokonalom odskúšaní v máji na VC Španielska.
2. BAR: Cieľ - konečne vyhrať preteky
Dvojica jazdcov z vlaňajška Jenson Button - Takuma Sato má za cieľ získať pre stajňu prvé víťazstvo. V prípade Sata by to bol aj prvý triumf pre Japonsko. Podstatné je však zachovanie spoľahlivosti vozidiel, ktoré v minulom ročníku vynieslo tím v Pohári konštruktérov až za Ferrari. Od úspechu v tejto sezóne závisí aj ďalší osud Angličana Buttona, ktorý chce prestúpiť do tímu Williams. Honda, ako dodávateľ motorov, zakúpila 45 percent akcií spoločnosti.
3. Renault: V tíme sa zišli dvaja fanúšikovia futbalu
K Fernandovi Alonsovi pribudol ako druhý pilot skúsený Giancarlo Fisichella zo Sauberu. V príprave si obaja pochvaľovali nový model R25. Alonso vyhral doteraz jednu veľkú cenu (Maďarsko 2003), Fisichella za volantom Jordanu triumfoval pred dvoma rokmi v Brazílii. Jazdci Renaultu sú veľkí fanúšikovia futbalu, Alonso drukuje kráľovskému Realu Madrid, kým "Fisico" fandí rímskemu AS.
4. Williams: Za drahých pilotov prišli lacnejší
"Na Ralfa a na Juana by sme nemali peniaze. Podpísali sme nový päťročný kontrakt s dodávateľom motorov BMW, ktorý je finančne mimoriadne náročný a týchto jazdcov by sme nevedeli zaplatiť," vysvetlil výmenu pilotov v anglicko-nemeckom tíme technický riaditeľ Patrick Head. Na miesta R. Schumachera a Montoyu angažoval Webbera s Heidfeldom a Head tvrdí, že neskončia horšie ako vlani, keď v Pohári konštruktérov tím Williams obsadil 4. miesto. Ralf Schumacher po prestupe do Toyoty na adresu bývalej stajne poznamenal: "Okrem motora sme v aute nemali dostatočnú kvalitu pre optimizmus vyhrávať preteky."
5. McLaren: Za volantom dvojica dravcov
Posledný tím, ktorý vybojoval titul v Pohári konštruktérov aj v súťaži jazdcov, pred érou Ferrari. Po deviatich rokoch prepustil McLaren Škóta Coultharda a duo dravcov na kolesách Räikkönen - Montoya by malo zaútočiť na M. Schumachera. Otázne je, či sa budú môcť spoľahnúť na auto MP-4/20, keďže práve vozidlo bolo v minulých sezónach problémom tímu. Montoya (4) je rovnako ako Räikkönen (2) víťazný typ jazdca, spolu majú na konte šesť prvenstiev vo veľkých cenách. Kolumbijčan očakáva s manželkou Connie prvý prírastok do rodiny.
6. Sauber: Ulovil majstra sveta Villeneuva
Majster sveta z roku 1997 Villeneuve sa vracia do formuly 1 v sezóne od začiatku vo švajčiarskom tíme ako spolujazdec Massu. Sauber ešte používa motory Ferrari, ale v ďalších ročníkoch ich chce nahradiť (zrejme BMW). Po minulom ročníku prešiel tím od výrobcu pneumatík Bridgestone ku konkurenčnému Michelinu.
7. Red Bull Racing: Nástupca Jaguaru sa spolieha na Coultharda
Majiteľ nového tímu Red Bull Racing, rakúsky milionár Dietrich Mateschitz, odkúpil stajňu Jaguar a na miesto skúseného jazdca angažoval 33-ročného Coultharda. K nemu priradil svojho krajana Christiana Kliena, ktorý mal vlani v Jaguari premiéru. "Vozidlá Red Bull vyzerajú veľmi dobre, sú rýchle," pochválil konkurenciu v príprave Frank Williams. Opatrní optimisti však novej stajni predpovedajú skôr súboj s Jordanom a Minardi na chvoste štartového poľa.
8. Toyota: Chce pravidelne bodovať
Japonská stajňa s veľkým finančným zázemím vstúpil do formuly 1 v roku 2002, ale výsledkami zatiaľ napreduje len veľmi pomaly. Tohto roku prichádza s dvojicou ostrieľaných pilotov R. Schumacher - Trulli, ktorí už poznajú chuť víťazstva v pretekoch. Talian Trulli sa v príprave posťažoval: "Nový model auta TF 105 zoderie dezén na pneumatikách príliš rýchlo, a potom už automobil nie je schopný držať rýchlosť a správnu stopu." Mechanici mali plné ruky práce až do štartu VC Austrálie. "Rátame s pravidelným dojazdom na bodovaných pozíciách a najmenej raz v sezóne by sme chceli byť na stupni víťazov," uviedol tímový šéf Cutomu Tomita z Japonska.
9. Jordan: Nový majiteľ, noví jazdci
Eddie Jordan opustil F1, tím kúpil kanadský boháč ruského pôvodu Alex Shnaider. V ďalšom roku sa stajňa premenuje na Midland, mala by pritiahnuť ruských jazdcov. Angažoval nováčikov Inda Karthikeyana a Portugalčana Monteira - bývalých testovacích jazdcov, čo sa zdá byť príliš veľké riziko. V prvých pretekoch si budú len zvykať na veľké preteky. Na poslednú chvíľu získal tím nového dodávateľa motorov Toyotu.
10. Minardi: Úlohou nováčikov je dôjsť do cieľa
Vlani vybojoval tím iba jeden bod zásluhou Maďara Baumgartnera, ale aj to bolo viac než rok predtým, keď stajňa Austrálčana Paula Stoddarta vyšla celkom naprázdno. Minardi prichádza na štart s vynovenou verziou vlaňajšieho modelu auta s motorom Cosworth. Prvoradou úlohou nováčikov v F1 Albertsa a Friesachera je dôjsť do cieľa.