Podľa zástupcu starostu Jiřího Buřica sa mesto pre automobilku pustilo i do riešenia dlho zanedbávaných problémov, napríklad v infraštruktúre, zdravotníctve a školstve. Kolín však čakajú predovšetkým zmeny v dopravnom systéme. Súčasný systém je potrebné upraviť a zároveň vybudovať nové cesty, medzi nimi napríklad dlho pripravovaný obchvat mesta. Práve ten obyvatelia najviac žiadajú. V Kolíne totiž v posledných mesiacoch výrazne vzrástla doprava a ľudia to pripisujú hlavne automobilke. S postupným nábehom jej výroby obyvatelia očakávajú ďalšie zhoršenie dopravnej situácie. Automobilka však tvrdí, že prevádzka už ďalej nevzrastie.
Podstatne sa rozšíri i mestský bytový fond. Kolín stavia vyše 850 bytov prednostne určených pre zamestnancov automobilky. Zvýšený záujem vyvolaný vstupom veľkého investora však v minulých dvoch rokoch výrazne zvýšil ceny bytov v Kolíne a urobil z nich nedostatkový tovar.
Nesplnili sa však predpovede o znížení nezamestnanosti. Napriek tomu, že automobilka už má takmer dve tretiny z plánovaných 3000 zamestnancov, v evidencii úradu práce sa to výrazne neprejavilo a miera nezamestnanosti zostáva asi deväť percent. Z okolia Kolína sú zatiaľ len asi tri stovky zamestnancov, s ďalšími 400 záujemcami už však firma podpísala zmluvy. Ľudia sa často vyhovárajú na nízky nástupný plat a tvrdé pracovné podmienky. Automobilka nábor rozšírila do severných Čiech a na severnú Moravu.
Firma sa usiluje spolupracovať aj s kolínskymi odbornými školami a učilištiami. V ich ponukách sa preto už objavili nové odbory. Školy v tejto súvislosti zvyšujú i svoje technické vybavenie. "Nepochybne sa stabilizuje kolínska nemocnica na nadregionálnu úroveň so špičkovou vybavenosťou rovnajúcou sa špecializovaným pražským pracoviskám," domnieva sa Buřič. Za pravdu mu dáva i rozhodnutie kraja premeniť kolínske zdravotnícke zariadenie v jednu zo štyroch oblastných krajských nemocníc.
Napriek tomu bola príprava na príchod veľkého investora hlavne v réžii Kolína, zarobiť na tom koniec koncom môžu neďaleké Ovčáre, pretože na ich území automobilka stojí. V Ovčároch má totiž automobilka aj svoje oficiálne sídlo, v prípade zmeny právnych predpisov by tak do obce mohli v budúcnosti putovať výnosy z danej firmy.
Automobilka však priviedla do Kolína ďalších investorov, a to nielen z priemyslu. Zámer postaviť v tridsaťtisícovom meste na Labe svoje obchody oznámili aj Tesco a OBI; väčšina veľkých reťazcov však už v Kolíne svoje supermarkety má. (čtk)