Paradoxne v jazykoch, ktorých sa študenti obávali najviac, neboli výsledky až také zlé. Anglický jazyk zvládli na úrovni 61,9 percenta a nemecký na 56 percent.
Veľmi zle však dopadla matematika: ľahší test (úroveň B, čiže základná) zvládli stredoškoláci v priemere na 24 percent, paradoxne, ťažší (úroveň A), až na 42,4 percenta. Štátny pedagogický ústav celý rok analyzoval, v čom mohol byť v matematike problém. Dnes môže minister školstva Martin Fronc povedať: "Musím študentov potešiť. Požiadavky na matematiku sme upravili - nastavili sme latku náročnosti primeranejšie, čiže išla nadol."
Zaujímavým zistením vlaňajšej generálnej skúšky tiež bolo, že lepšie výsledky mali študenti, ktorí si vybrali ťažšiu úroveň A, ako študenti, ktorí si zvolili ľahšiu, základnú úroveň B.
Podľa námestníka riaditeľa Štátneho pedagogického ústavu Pavla Černeka to môže byť tým, že "úspešnejšie boli deti, ktoré sa predmetom zaoberali systematickejšie, a teda testy adekvátne lepšie zvládli".