"Väčšinu stavieb spolufinancuje Európska investičná banka, ktorá má striktné pravidlá," hovorí.
Podľa hovorcu ministerstva dopravy Tomáša Šarlušku sa od nástupu nového vedenia ministerstva zmluvy na stavbu väčšiny diaľničných úsekov uzatvárajú aj s termínom dokončenia - zvyčajne do troch rokov.
Poslanec Smeru Ľubomír Vážny je presvedčený, že v niektorých prípadoch boli určite aj zmluvy bez termínu, hoci je to v rozpore s Obchodným zákonníkom. Týka sa to vraj rovnako bývalej vlády Vladimíra Mečiara, ako aj tých, čo prišli po nej. "Mal som viac interpelácií v tejto veci smerom k vláde, ale ako opozičný politik na to nemám veľký vplyv," povedal.
Poslanec ANO Jirko Malchárek pripúšťa, že informácie tohto druhu mal, než vstúpil do politiky, ale dnes ich nevie potvrdiť. Jeho strana vraj nemá prepojenia na stavebné spoločnosti a za iné strany nezodpovedá. "Ako bežný občan viem, že rôzne strany majú rôzne metódy, ako získavať prostriedky na svoju existenciu," dodal.
Mikolaj aj Šarluška zdôvodňujú drahú výstavbu diaľnic aj tým, že do ich ceny sa zaratúvajú aj sanácie domov, prekládky kanalizácie, elektrickej siete a že sa stavia v ťažkom teréne. (rf)