Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

Ako je na tom spravodajstvo v televíziách

TA3

Spravodajská televízia TA3 zaradila svoje Hlavné správy do vysielania len na začiatku roka. Podľa hovorkyne Olívie Trnkalovej sa to pozitívne prejavilo zvýšenou sledovanosťou - po relácii V politike sú Hlavné správy v súčasnosti jednou z najsledovanejších relácií TA3. Sledovanosť si po zmene vysielacieho času vraj udržala aj Téma dňa.

Presné čísla sledovanosti nechce TA3 uvádzať, nakoľko dáta divákov nad 12 rokov pre celé Slovensko (ktoré môžu ako jediné sprístupňovať aj médiám) neodrážajú reálnu sledovanosť ich cieľovej skupiny. K výrazným výkyvom sledovanosti počas týždňa nedochádza.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi divákmi TA3 vedie Bratislavský kraj (15,9 percenta), Nitriansky kraj (15,9 %), Trenčiansky (14,6 %) a Košický kraj (12,9 %). Prevažnú časť divákov (52,5 %) tvoria ľudia vo veku 25 - 54 rokov. Z hľadiska vzdelania výrazne vedie úplne stredné (40,3 %), sledujú ho však aj diváci s vysokoškolským a stredným odborným vzdelaním. Silné zastúpenie majú domácnosti s príjmom medzi 20- a 25-tisíc korún mesačne (16,1 %), domácnosti s príjmom nad 20-tisíc mesačne tvoria 35 % všetkých divákov TA3.

Noviny JOJ

V novembri bola sledovanosť Novín JOJ vyše 14 percent s približne 30-percentným podielom, v decembri sledovanosť poklesla na 13,3 percenta.

V januári 2005 sa Noviny JOJ dostali na prvú priečku s priemernou sledovanosťou 15,1 percenta a trhovým podielom 31,7 percenta. Rekordnú sledovanosť dosiahli hneď 1. januára, keď ich sledovalo 17,4 percenta divákov. Denne ich sleduje priemerne 700-tisíc ľudí starších ako 12 rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Noviny JOJ majú vyššiu sledovanosť u žien ako mužov, najmenej sú sledované v Banskobystrickom kraji, čo je spôsobené aj slabším pokrytím tohto územia signálom TV JOJ. Najsledovanejšie sú v Bratislavskom kraji.

Medzi ich divákmi dominujú obyvatelia veľkých miest, najnižší rating majú Noviny TV JOJ v najmenších obciach. Najvyššiu sledovanosť v januári dosiahli Noviny TV JOJ v mestách od 50 000 do 100 000 obyvateľov.

Markíza: Televízne noviny

Sledovanosť Televíznych novín je vyrovnaná, od novembra minulého roku je nad 30-percentnou hranicou V januári 2005 to bolo 34,1 %. Denne sa na ne teda pozerá okolo 1,5 milióna divákov.

Televízne noviny na Markíze sú stále najsledovanejším titulom slovenského televízneho trhu, s diváckym podielom okolo 73 percent. V rámci týždňa má na sledovanosť vplyv dianie v politike, silnejší je pondelok, ale aj nedeľa.

Skryť Vypnúť reklamu

Televízne noviny Markízy majú veľmi vyrovnanú divácku základňu, v rámci ktorej je vyvážené zastúpenie mužov a žien, zastúpenie gazdiniek je tiež vysoko nadpriemerné (78 %). Z hľadiska vekového členenia je vyše 80-percentné zastúpenie divákov vo veku 50 a viac, čo sa však týka väčšiny spravodajských relácií. Veľmi silné je zastúpenie vekovej kategórie od 20 do 49 rokov. Podľa vzdelanostných skupín je s podielom 85 % zastúpený vysokoškolsky vzdelaný divák, medzi divákmi s maturitou sleduje TN 80 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  2. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  3. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  4. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  5. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  6. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  7. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  8. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 19 727
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 581
  3. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 782
  4. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 7 568
  5. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 479
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 964
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 825
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 6 818
  9. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 536
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 6 288
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu