V štúdii hodnotili študenti aj kvalitu vysokých škôl (24 vybraných fakúlt), a to na základe kritérií ako kvalita vzdelávania, prístup učiteľov k študentom, technické vybavenie škôl, zohľadnenie študijných potrieb, prianí a žiadostí študentov či možnosť absolvovať študijný pobyt alebo stáž v zahraničí. Hodnotilo sa známkami od 1 do 5, pričom 1 bola najhoršia (veľmi potrebná zmena) a 5 najlepšia. Ako to dopadlo?
V celkovom hodnotení študenti "oznámkovali" vysoké školy známkou 2,09, čo je preložené do klasického známkovania známka štyri. Za najhoršie označili študenti prístrojové a technické vybavenie vysokých škôl, kvalitu vzdelávania a prístup učiteľov k študentom.
Najviac sa im pozdávalo, že si môžu vyberať predmety, ktoré považujú pre svoje štúdium za potrebné, a že majú možnosť absolvovať študijný pobyt alebo stáž v zahraničí. "Znamená to, že vysokoškolská reforma zavedená v roku 2002 je účinná a mala dobré nastavenie. Študent si totiž môže flexibilne podľa svojich potrieb prispôsobiť obsah svojho vzdelania," reagoval minister Fronc.
Najhoršie známky pridelili študenti Strojníckej fakulte na Technickej univerzite v Košiciach, a to za (ne)zohľadnenie študijných potrieb, prianí a žiadostí študentov (1,03 boda), a za slabé technické vybavenie (1,06 boda). Najvyššie známky dostala Fakulta elektrotechniky a informatiky, paradoxne, tej istej univezity, a to najmä za kvalifikované psychologické a profesijné poradenstvo (vôbec najvyššia známka - 3,84) a zohľadňovanie sociálnej situácie študentov pri prideľovaní internátov.
Za zohľadnenie študijných potrieb, prianí a žiadostí študentov, dostala najviac bodov Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov Slovenskej technickej univerzity v Nitre. Prístup učiteľov k študentom najlepšie hodnotia študenti na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského.
Treba tiež podotknúť, že len desať fakúlt spomedzi všetkých testovaných dostalo známku vyššiu ako 3, ani jedna známku 4 a ani jedna známku 5.
SOŇA REBROVÁ