
FOTO – TASR
Šance na to má. Celý Hollywood je totiž momentálne popri harry- a prsteňománii – opitý filmom, ktorý by to naozaj mohol dotiahnuť aspoň na oscarové nominácie. Ide o remake Stevena Soderbergha filmovej klasiky z roku 1960, Ocean‘s Eleven.
Pred viac ako štyridsiatimi rokmi si v machoidnej komédii o gauneroch a Las Vegas zahral celý hudobný Hollywood – Sinatra, Sammy Davis Jr., Dean Martin a Peter Lawford. V novodobej verzii dal Soderbergh dohromady to najžiarivejše z dnešného sveta filmu: Georgea Clooneyho, Juliu Robertsovú, Matta Damona a Brada Pitta. V duchu hesla „kedysi bolo všetko lepšie“, aj hrdinovia boli krajší, politická situácia pekne čierno-biela a dámy mali nádherné výstrihy.
Nový Williams?
Čo s tým všetkým má spoločné Robbie Williams, ktorý sa zatiaľ v Amerike nepresadil? Je to jednoduché: Amerika, ktorá odmietala alkoholický imidž mladého Brita, je jeho novým swingovým albumom so Sinatrovými pesničkami nadšená.
Nie je to jeho prvý návrat do minulosti. Kritici mu už dávno vyčítali, že na jeho predošlých prácach vykrádal staré osvedčené melódie (James Bond, Gloria Gaynor). Okrem toho Williams čelí aj kritike, že sa chce votrieť do priazne amerického publika, zblázneného do Ocean‘s Eleven.
Po tom, čo sa počas letných koncertov takmer zrútil od vyčerpania, nastal čas na zmenu. Tento bývalý člen skupiny Take That sa dištancoval od svojho ega sólo superhviezdy a vyhlásil, že potrebuje verejného Robbieho objaviť znovu. Tiež vyhlásil, že má strach zo seba samého, z monštra so značkou Robbie Williams, ktoré by sa mohlo osamostatniť a začať žiť vlastným životom – a v tej chvíli by to musel byť človek z mäsa a kostí, len v kostýme krásavca.
Odvtedy sa Wiliams, ktorý najnovšie už namiesto piva a drog popíja minerálku, tvári vážnejšie. Vzdáva poctu klasikom, ktorí, ako tvrdí, naňho v detstve zapôsobili najviac: Something Stupid, Ain‘t That A Kick In The Head, Mack The Knife Kurta Weilla, ba aj Sinatrova legendárna It‘s Been A Very Good Year – tú vďaka digitálnej technike spieva „spolu“ s nesmrteľným Frankiem.
Imidž gangstra
Sinatra nebol iba dobrým spevákom. Robbie obdivuje jeho spôsob života, keď všetko to, čoho sa dotkol, sa menilo na zlato a veľkú masovú zábavu. Toho si boli hviezdy vedomé a z tohto vedomia rástla ich posadnutosť slávou, ktorá sa prejavovala nehanebnou, ale pôvabnou drzosťou. Frankie a jeho družina, hrdinovia v zlatej zbroji, si vychutnávali erotiku a bláznovskú slobodu víťazov – to sú stopy, po ktorých kráča znežnený Williams.
Swing When You‘re Winning je vlastne žart hviezdy, ktorá je dosť vycvičená a inteligentná na to, aby si mohla zakoketovať s vlastným úspechom. Jediné, čo je na tom vopred vyrátané, je jeho správny odhad, že nech robí čokoľvek, aj tak bude mať úspech. To sa zatiaľ podarilo iba Madonne.
V jedinej pôvodnej piesni, ktorú si Williams dal napísať na swingový album, spieva: I Will Talk and Hollywood Will Listen. Priznáva, že by mu stačilo pohnúť prstom, aby uspel vo filme. Nafúkané? Megalomanské? Áno. Neúprimné? Nie. Ostatne, práve o tom je nový hyperúspešný Soderberghov film. Škoda pre Robbieho, že ho už režisér nakrútil.
Autor: EDWIN GRASSMEIER (Autor je spravodajca agentúry DPA)