Do programu Rallye Monte Carlo bola zaradená aj súťaž Junior WRC s vozidlami Super 1600. Lacnejšia podoba WRC, ktorá ma za úlohu odhaliť mladé talenty, sa jazdí na vozidlách s obsahom motora 1,6 l a pohonom prednej nápravy. Technika však dosahuje vysokú úroveň WRC, akurát je cenovo prístupnejšia. Minuloročný šampionát sa stal korisťou značky Suzuki, ktorá s podporou olejárskeho gigantu Shell ovládla prvé pozície.
Veľmi dobré výsledky sa očakávali aj v Monte Carle. Od začiatku súťaže sa v prvej päťke pohybovali štyri vozidlá Suzuki, čo sľubovalo vynikajúci výsledok. Vlaňajší majster Per Gunar Anderson a vicemajster Guy Wilks postupne odpadli z prvých miest pre prehrievajúce sa brzdy a nehody. Po problémoch sa dokázali vrátiť do štartového poľa, ale dostali sa iba pred českú dvojicu jazdcov Valoušek a Prokop, ktorí jazdili na Suzuki. V Junior WRC sa na čele usadil chránenec Colina McRaea Kris Meeke na Citroene, ale ďalšie dve pozície okupovali opäť Suzuki, a to Kosti Katajamaki (Fín.) a Alan Scorcioni (Tal.).
Vozidlá kategórie Super 1600 obohatili majstrovstvá sveta a hoci sú v tieni WRC, ponúkajú rovnaký divácky zážitok. Dve Suzuki Ignis sa ocitli v rukách českých jazdcov Pavla Valouška a Martina Prokopa. Obom pripravuje auto JM Engeniering zo Zlína. V prvom podujatí zatiaľ na špičku nestačili, ale prišli do cieľa a získali veľmi cenné skúsenosti. Na niektorých úsekoch trate boli rozdiely medzi skúsenejšími jazdcami a českými mladíkmi viditeľné. Tam, kde továrenskí piloti Suzuki držali plyn, Pavel i Martin uberali, prípadne brzdili. Úzka trať plná zákrut je niečo iné ako rýchlostné skúšky českého šampionátu.
Napokon, Pavel Valoušek to potvrdil vo večernom servise prvého dňa: "V jednej rýchlostnej skúške som priveľmi brzdil, zovrela mi kvapalina, a to bol vlastne jediný problém v prvej etape. Som veľmi rád, že sme už v servise, lebo to bola veľmi náročná etapa a na poslednej skúške dňa to veľmi šmýkalo práve na hranici dňa a noci, keď je zlá viditeľnosť."
Po prvej etape chcel Valoušek svoju pozíciu ešte vylepšiť, ale to sa mu napokon nepodarilo. Svoj výsledok neospravedlnil dokonca ani tým, že na rozdiel od špičky jazdí za súkromný tím: "Samozrejme, 'továreň' je vždy niečo iné a súkromný tím je na tom o niečo horšie ako továrenský, ale tu to nie je iba o zázemí tímu. Jazdci na čele skupiny sú tí najlepší na svete a pre mňa je výborná konfrontácia s nimi. Po vstupe do Junior WRC sa musím viac pripravovať na každé preteky. Po prvom dni súťaže sa cítim taký unavený, ako po kompletnej rely nášho domáceho šampionátu. Na jeden kilometer je tu oveľa viac zákrut ako u nás."