Francúzsky majster sveta Sebastien Loeb (vpravo) so spolujazdcom Danielom Elenom oslavujú na svojom Citroene Xsara víťazstvo. FOTO - TASR/AP |
i sponzorov, ktorí im zaplatili cestu na atraktívne podujatie.
Očakávania boli veľké, lebo Roman Kresta vždy v Monte Carle dosahoval dobré časy napriek tomu, že nikdy súťaž nedokončil. Pred začiatkom tejto sezóny dokonca priaznivci Krestu vyhlásili zbierku na jeho štart v Monte. Napokon situáciu vyriešil manažér Antonín Charouz a pomohol Krestovi získať miesto v továrenskom tíme Ford. Dva mesiace pred prvou rely sa český hrdina takmer nezastavil a absolvoval náročnú prípravu v Anglicku. Česi dúfali, že teraz príde tá správna chvíľa a ich miláčik zaútočí.
Prvý deň bol trochu rozpačitý a Romanovi sa v podstate vydaril iba záver dňa. Hneď po príjazde do večerného servisu zhodnotil prvý deň ako epizódu s ťažkým začiatkom a dobrým koncom. Únavu a psychický tlak po náročnej príprave si nepripúšťal: "Čo sa týka divákov je to fantastické povzbudenie. Samozrejme som unavený, aj keď tlak ako taký si nepripúšťam, ale existuje. Na druhej strane, keď sa podarí výsledok, tak to zrazu všetko opadne. Posledná RS prvého dňa sa nám vydarila, aj keď strata na prvého je ešte stále veľká. Takže, ak sa darí, tak je to v pohode."
Po prvej tretine bol s 10. miestom relatívne spokojný aj Antonín Charouz: "Je to potrebné rozpitvať, lebo iba poslednú skúšku dňa išiel bez problémov. V prvých dvoch skúškach vlastne skúmal, ako to tu vyzerá, a v tretej mu na štarte zhasol motor, takže pre nás je smerodajná posledná skúška dňa. Roman ide zatiaľ tak ako chceme, teda tak, aby došiel. Mal by zrýchľovať, ale nesmie riskovať problémy a mal by dôjsť do cieľa."
V priestoroch servisu bol Roman Kresta obľúbenou témou na rozhovor. Niekto verí v jeho rýchlosť a čiastočné skúsenosti z MS v rely. Iní mu zase predpovedajú predčasný koniec aj vo Forde pre jeho náladovú komunikáciu z minulosti a neochotu počúvať kritické hlasy. V istej fáze súťaže bol napokon sebakritický aj on sám: "Auto a tím funguje perfektne, nemôžem sa na nič sťažovať, skôr musím hľadať rezervy v sebe." Nech je to ako chce, Roman dostal veľkú šancu, ktorá sa nebude opakovať a na jej zúžitkovanie má jednu sezónu. Na prvom podujatí sezóny 2005 nesklamal, ale ani nezažiaril. Jeho výkony na Monte Carlo mali premenlivý charakter, no dosiahol niekoľko vynikajúcich časov. Po sobotňajšej nehode v poslednej rýchlostnej skúške sa vrátil do súťaže iba vďaka novým pravidlám.
Poradie v MS
1. | Sébastien Loeb | 10 b. |
2. | Toni Gardemeister | 8 |
3. | Gilles Panizzi | 6 |
4. | Markko Märtin | 5 |
5. | Marcus Grönholm | 4 |
1. | Citroen | 10 |
2. | Ford | 10 |
3. | Peugeot | 9 |
4. | Mitsubishi | 9 |
5. | Škoda | 1 |
6. | Subaru |