ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV |
Príčinou tohto javu je podľa čajových expertov čas potrebný na uvarenie čaju a reklama, ktorá urobila z pitia balenej vody módnu záležitosť. "Náš prieskum ukazuje, že hoci mladé ženy pijú skôr čaj ako kávu, mnohé dávajú prednosť vode," hovorí Bill Gorman z Britskej čajovej rady na úvod kampane, ktorá má ľudí povzbudiť, aby pili denne šálku čaju pre zdravie.
Podľa prieskumu sa spotreba čaju v skupine 20- až 34-ročných žien znížila z 38 percent v roku 1994 na 29 percent v roku 2003. Naopak, spotreba minerálnych vôd a ovocných džúsov sa za rovnaké obdobie zvýšila takmer na dvojnásobok.
Simon Bowes z baliarne čaju Keithe Spicera sa domnieva, že dnešným mladým ľuďom pripadá proces prípravy a pitia čaju príliš zdĺhavý: "Je to netrpezlivá generácia. Nedokáže čakať, kým sa uvarí šálka čaju." Briti vo veku nad 50 rokov pijú podľa prieskumu dvakrát toľko čaju ako mladí od 19 do 24 rokov.