Televízni diváci sa aj tento rok majú na čo tešiť – počas Vianoc bude reklamy v televízii neúrekom. „Všetok čas máme vypredaný,“ tvrdí Petr Volný, riaditeľ agentúry, ktorá zabezpečuje reklamu pre STV. Niektorým sa vysielací čas ani neušiel, a to majú o 50 percent viac reklamy ako zvyčajne. Firmy vedia, že v tomto období je sledovanosť televízie najvyššia.
Vo verejnoprávnej STV môže reklama zabrať tri percentá vysielacieho času. Väčšou dávkou reklám divákov zaplavujú súkromné televízie. Tie môžu venovať reklame 12 percent z vysielacieho času.
„Keď sa začne kampaň na novú hračku, okamžite to v hračkárstve pocítime,“ hovorí Jana Opletalová z bratislavského hračkárstva. „Teraz letí všetko s Harrym Potterom, predtým sa predávalo všetko, čo súviselo s Pokémonmi. Deti podliehajú reklame asi najviac. Nedávno tu plakal chlapček, ktorý chcel vysávač, ako ukazovali v televízii, aj značku poznal.“ (hr, rf)
Viac v rubrike REKLAMA