Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Od západu na východ stúpa frustrácia ľudí

BRATISLAVA - Smerom od západu na východ Slovenska stúpa frustrácia obyvateľov. Na jednej strane prevažujúce vedomie lepších možností u obyvateľov Bratislavského kraja a na druhej takmer maximálna deprivácia obyvateľov východného Slovenska - Prešovského a Košického kraja, odrážajú objektívne regionálne rozdiely. Napríklad miera nezamestnanosti v 3. kvartáli 2004 v Bratislavskom kraji bola 3,7 percenta a v Košickom kraji 19,7 percenta, priemerná výška mesačnej mzdy bola v 1. až 3. kvartáli 2004 v Bratislavskom kraji 20 168 korún, kým v Prešovskom kraji 11 829 korún. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu Inštitútu pre verejné otázky (IVO) v Bratislave, ktorý uskutočnil od 12. do 22. novembra. Zber údajov zabezpečila agentúra Focus, vzorku tvorilo 1 277 respondentov vo veku nad 18 rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozdiely medzi postavením a šancami obyvateľov jednotlivých regiónov, ako aj medzi obyvateľmi dedín a miest, vnímajú ľudia na Slovensku citlivo. Pokiaľ ide o regionálne rozdiely, na celoslovenskej úrovni konštatuje horšie postavenie a šance obyvateľov svojho kraja v porovnaní s priemerom Slovenska 58 percent oslovených, rovnaké šance 25 percent a lepšie šance 15 percent. V roku 2004 sa prehĺbili rozdiely vo vnímaní situácie medzi obyvateľmi jednotlivých krajov - kým v Bratislavskom a Žilinskom kraji pribudli ľudia s priaznivejším pohľadom na situáciu vo svojom regióne, medzi obyvateľmi Košického, Prešovského a Banskobystrického kraja sa zvýšil pocit znevýhodnenia. Veľmi citlivo ľudia vnímajú aj rozdiely medzi postavením a šancami obyvateľov dedín a miest. Výrazne prevažuje názor, že vidiečania sú na tom horšie (73 %). Iba 18 percent respondentov konštatuje rovnaké postavenie obyvateľov dedín a miest a ďalších osem percent lepšie postavenie obyvateľov dedín.

Skryť Vypnúť reklamu

Oproti minulému roku sa vnímanie vidieka ako horšieho miesta pre život o čosi zvýraznilo. Znevýhodnenie ľudí žijúcich na dedine najväčšmi zdôrazňujú obyvatelia malých obcí, najmä Prešovského, Košického a Banskobystrického kraja.

(sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 266
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 488
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 736
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 910
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 633
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 815
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 593
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu