Call centrá boli pre mňa výzvou

Ambiciózni a úspešní ľudia aj vo svete biznisu majú pravdepodobne spoločné to, že majú radi výzvy.

Pracovať na sebe, byť flexibilný - to sú dnes už takmer všade samozrejmé požiadavky. Vedieť prijímať výzvy - to je vlastnosť osobností. Pomáha im výrazne meniť stratégie spoločností a formovať svet. O svojej kariére nám dnes rozpráva MARTINA TOBIANAH, generálna riaditeľka spoločnosti Dell v Bratislave.

Prečo máte rada túto prácu?

"Je tam tak veľa príčin. Vždy bolo pre mňa veľmi dôležité pracovať s ľuďmi. Keď som začala pracovať v call centre pred 15 rokmi, táto oblasť nebola vôbec rozvinutá. Takže v tom čase bolo veľmi dôležité všetko od začiatku budovať. Museli sme byť tvoriví. Bolo veľmi dôležité zdokonaliť manažment kvality, zdokonaliť prácu so zákazníkmi a dosiahnuť aj to, aby boli so svojou prácou spokojní zamestnanci. A tak táto práca nebola nikdy nudná. Preto som sa rozhodla budovať si kariéru v tejto oblasti, čo bolo na tie časy dosť nezvyčajné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Posun na pozíciu manažéra v spoločnosti Dell bol šancou a táto práca mi veľmi vyhovuje a napĺňa ma, pretože Dell zohrával vždy rolu priekopníka v oblasti kontaktných centier."

Je vaša pozícia a práca naplnením vašich predstáv z mladosti, z doby štúdií?

"Nie celkom. Keď som uvažovala o svojej kariére pri svojich začiatkoch v Rakúsku, call centrá neboli známe, ešte sa len začali rozvíjať. Ale bola to pre mňa zaujímavá výzva.

Teraz - v spoločnosti Dell - mám možnosť uplatniť všetky svoje osobné hodnoty, pracovať na zlepšovaní spokojnosti zákazníkov aj zamestnancov. A môžem naplno využívať svoje schopnosti - v tejto rýchle sa meniacej oblasti potrebujete byť najmä veľmi flexibilný. Preto som veľmi rada, že som urobila tento krok a vidím vo svojej práci veľa možností aj do budúcnosti."

SkryťVypnúť reklamu

Hovorili ste o zlepšovaní spokojnosti zákazníkov ale aj zamestnancov. Ktorej oblasti sa vaša práca týka?

"Nestretávam sa priamo so zákazníkmi, ale naši zamestnanci áno. Teda oni priamo ovplyvňujú kvalitu služieb. A preto je dôležité, ako sa oni stavajú k svojej práci, či sú s ňou spokojní. Je potrebné nájsť rovnováhu medzi skúsenosťou a spokojnosťou zákazníkov a zamestnancov."

S akým typom ľudí najradšej spolupracujete? Spoliehate sa radšej na dodržiavanie pravidiel a presné vymedzenie, kto akú prácu robí alebo oceňujete otvorenosť a tvorivý prístup?

"Dell má samozrejme presné pravidlá fungovania a od našich zamestnancov očakávame a vyžadujeme určité správanie. Vedia presne, čo sa od nich v obchodnom styku vyžaduje a čo je jasne zakázané - ale to sú základné veci. Pre mňa osobne je však dôležitejšie, aby ľudia premýšľali nad tým, čo hovorím, ako aby do písmena urobili presne to, čo poviem. A tak vždy hľadám ľudí, ktorí majú vlastné názory a premýšľajú. Preto som rada, keď moji najbližší spolupracovníci majú skutočne záujem pracovať na svojej kariére a majú túto prácu radi."

SkryťVypnúť reklamu

Vidíte veľké rozdiely medzi úrovňou a profesionalitou Slovákov a povedzme pracovníkov v Rakúsku?

"Nie nejaké dramatické. Teraz už mám za sebou 15 ročné skúsenosti s prácou v tejto oblasti a vždy som pracovala predovšetkým s veľmi mladými ľuďmi - tak okolo 25 - 27 rokov. A môžem povedať, že tí majú veľmi podobné problémy a ambície všade. Sú zvedaví, majú o veci záujem. Majú radi výzvy, ale očakávajú veľa aj od práce a kariéry. Vízia nášho tunajšieho manažmentu je zabezpečiť si tých najlepších pracovníkov zo Slovenska - máme pred sebou veľa práce a tým, ktorí majú chuť a schopnosti ponúkame veľkú príležitosť."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 667
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 443
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 367
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 437
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 644
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 951
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu