Až v preplnenej chodbe úradu sa ukazuje výhoda elektronickej objednávky schôdzky s úradníkom. V príbehu, ktorý opisuje český denník, si klient dohodol termín na vybavenie nového cestovného pasu na stredu o desiatej v utorok popoludní. Klient dostal elektronickou poštou potvrdenie a evidenčné číslo. Dve minúty po desiatej sa jeho poradové číslo 803 skutočne ukázalo nad dverami.
"Som tu už trištvrte hodiny a vôbec netuším, kedy na mňa príde rad," citujú naopak Hospodářské noviny jednu z čakajúcich, ktorá sa neobjednala cez internet. Stroj, ktorý jej pri vchode vydal lístok, na spodný okraj vytlačil aktuálnu dĺžku radu. "Pred vami čaká 38 klientov".
"Pasy a občianske preukazy si cez internet zatiaľ vybavujú asi dvaja ľudia zo sto," hovorí pre Hospodářské noviny tajomník magistrátu Radek Baloun. Na vodičské preukazy je elektronický "rad" už dlhší a dáva mu prednosť každý druhý žiadateľ. "Keď sa systém zavádzal, bolo tu preto niekoľko konfliktov, ale teraz už to je bez problémov," hovorí úradníčka Dana Vondusová. Dnes internetové objednávky využívajú i starší ľudia, "i keď tým to možno na počítači zariadi vnuk". (r)