Komerčné televízie sa spolu sťažujú na reklamu v STV

BRATISLAVA - Televízie Markíza, JOJ a TA3 si myslia, že verejnoprávna STV porušuje zákon, keď reklamou prerušuje vlastné programy a filmy. Obrátili sa preto s podnetom na Radu pre vysielanie a retransmisiu.

STV je na základe vlastných právnych analýz pripravená obhajovať svoj postup pred licenčnou radou.

Komerčné televízie si myslia, že STV opakovane porušuje zákon, keď rozdeľuje vlastné programy na viaceré umelo vytvorené časti, pričom na konci každej časti relácie moderátori upozorňujú na jej pokračovanie. Televízie spomínajú programy Pošta pre teba, Extra, Svadba snov, Slovensko hľadá SuperStar, ale aj filmy, napríklad Dieťa medúzy.

Člen manažmentu STV Branislav Zahradník povedal, že sa mu zdá, "akoby divácky úspech SuperStar spôsoboval nervozitu v komerčných staniciach". Záhradník nechcel hovoriť, čo STV urobí, ak rada reklamu zastaví, ale je presvedčený, že to neurobí. "Nechceme v tomto momente vyvolávať tlak na licenčnú radu, možno trochu komerčné stanice vyvolávajú mediálny tlak," podotkol. Ak by sa však STV cítila rozhodnutím rady poškodená, odvolá sa na Najvyšší súd.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Riaditelia komerčných televízií Vladimír Repčík (Markíza), Milan Kňažko (JOJ) a Ľubomír Čechovič (TA3) v stanovisku píšu, že zákonné obmedzenia STV v oblasti reklamy sú jediným prostriedkom vyvažujúcim rozdiel medzi úlohami a príjmami STV v porovnaní s komerčnými televíziami. "Nerešpektovanie týchto obmedzení znamená, že sa medzi STV a komerčnými televíziami zmažú rozdiely."

Komerčné stanice pripomínajú, že verejnoprávna televízia na rozdiel od nich má zo zákona garantovaný príjem asi 1,5 miliardy korún prostredníctvom koncesionárskych poplatkov a zákon o STV jej umožňuje aj čerpanie štátnych dotácií.

Zahradník, naopak, argumentuje, že STV má obmedzený podiel reklamy vo vysielaní na 3 % denne z vysielacieho času, kým komerčné stanice majú priestor až 15 percent. "O stieraní rozdielu medzi verejnoprávnou a komerčnými televíziami preto nemôže byť reč." Ak nechce STV podľa Zahradníka kľačať na kolenách, pýtať dotácie od štátu a zvyšovať koncesionárske poplatky, tak musí "niekde potrebné financie získať". (sp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 10 695
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 657
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 857
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 535
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 200
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 099
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 985
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 519
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu