STV je na základe vlastných právnych analýz pripravená obhajovať svoj postup pred licenčnou radou.
Komerčné televízie si myslia, že STV opakovane porušuje zákon, keď rozdeľuje vlastné programy na viaceré umelo vytvorené časti, pričom na konci každej časti relácie moderátori upozorňujú na jej pokračovanie. Televízie spomínajú programy Pošta pre teba, Extra, Svadba snov, Slovensko hľadá SuperStar, ale aj filmy, napríklad Dieťa medúzy.
Člen manažmentu STV Branislav Zahradník povedal, že sa mu zdá, "akoby divácky úspech SuperStar spôsoboval nervozitu v komerčných staniciach". Záhradník nechcel hovoriť, čo STV urobí, ak rada reklamu zastaví, ale je presvedčený, že to neurobí. "Nechceme v tomto momente vyvolávať tlak na licenčnú radu, možno trochu komerčné stanice vyvolávajú mediálny tlak," podotkol. Ak by sa však STV cítila rozhodnutím rady poškodená, odvolá sa na Najvyšší súd.
Riaditelia komerčných televízií Vladimír Repčík (Markíza), Milan Kňažko (JOJ) a Ľubomír Čechovič (TA3) v stanovisku píšu, že zákonné obmedzenia STV v oblasti reklamy sú jediným prostriedkom vyvažujúcim rozdiel medzi úlohami a príjmami STV v porovnaní s komerčnými televíziami. "Nerešpektovanie týchto obmedzení znamená, že sa medzi STV a komerčnými televíziami zmažú rozdiely."
Komerčné stanice pripomínajú, že verejnoprávna televízia na rozdiel od nich má zo zákona garantovaný príjem asi 1,5 miliardy korún prostredníctvom koncesionárskych poplatkov a zákon o STV jej umožňuje aj čerpanie štátnych dotácií.
Zahradník, naopak, argumentuje, že STV má obmedzený podiel reklamy vo vysielaní na 3 % denne z vysielacieho času, kým komerčné stanice majú priestor až 15 percent. "O stieraní rozdielu medzi verejnoprávnou a komerčnými televíziami preto nemôže byť reč." Ak nechce STV podľa Zahradníka kľačať na kolenách, pýtať dotácie od štátu a zvyšovať koncesionárske poplatky, tak musí "niekde potrebné financie získať". (sp)