Piatok, 19. apríl, 2019 | Meniny má Jela

Komerčné televízie sa spolu sťažujú na reklamu v STV

BRATISLAVA - Televízie Markíza, JOJ a TA3 si myslia, že verejnoprávna STV porušuje zákon, keď reklamou prerušuje vlastné programy a filmy. Obrátili sa preto s podnetom na Radu pre vysielanie a retransmisiu.

STV je na základe vlastných právnych analýz pripravená obhajovať svoj postup pred licenčnou radou.

Komerčné televízie si myslia, že STV opakovane porušuje zákon, keď rozdeľuje vlastné programy na viaceré umelo vytvorené časti, pričom na konci každej časti relácie moderátori upozorňujú na jej pokračovanie. Televízie spomínajú programy Pošta pre teba, Extra, Svadba snov, Slovensko hľadá SuperStar, ale aj filmy, napríklad Dieťa medúzy.

Člen manažmentu STV Branislav Zahradník povedal, že sa mu zdá, "akoby divácky úspech SuperStar spôsoboval nervozitu v komerčných staniciach". Záhradník nechcel hovoriť, čo STV urobí, ak rada reklamu zastaví, ale je presvedčený, že to neurobí. "Nechceme v tomto momente vyvolávať tlak na licenčnú radu, možno trochu komerčné stanice vyvolávajú mediálny tlak," podotkol. Ak by sa však STV cítila rozhodnutím rady poškodená, odvolá sa na Najvyšší súd.

Riaditelia komerčných televízií Vladimír Repčík (Markíza), Milan Kňažko (JOJ) a Ľubomír Čechovič (TA3) v stanovisku píšu, že zákonné obmedzenia STV v oblasti reklamy sú jediným prostriedkom vyvažujúcim rozdiel medzi úlohami a príjmami STV v porovnaní s komerčnými televíziami. "Nerešpektovanie týchto obmedzení znamená, že sa medzi STV a komerčnými televíziami zmažú rozdiely."

Komerčné stanice pripomínajú, že verejnoprávna televízia na rozdiel od nich má zo zákona garantovaný príjem asi 1,5 miliardy korún prostredníctvom koncesionárskych poplatkov a zákon o STV jej umožňuje aj čerpanie štátnych dotácií.

Zahradník, naopak, argumentuje, že STV má obmedzený podiel reklamy vo vysielaní na 3 % denne z vysielacieho času, kým komerčné stanice majú priestor až 15 percent. "O stieraní rozdielu medzi verejnoprávnou a komerčnými televíziami preto nemôže byť reč." Ak nechce STV podľa Zahradníka kľačať na kolenách, pýtať dotácie od štátu a zvyšovať koncesionárske poplatky, tak musí "niekde potrebné financie získať". (sp)

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 23 642
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 978
  3. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 8 549
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 710
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 764
  6. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 5 831
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 401
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 083
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 667
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 305