Streda, 22. september, 2021 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

Slovensko a Česko zachvátila nákupná psychóza

BRATISLAVA - Výpredaj storočia nahnal včera na Slovensku aj v Česku do predajní Carrefour desaťtisíce ľudí a situácia sa podobala davovej psychóze. Hoci od novembra 1989 uplynulo už 15 rokov, nie všetci si na takéto akcie zvykli. Psychológ Julián Lučansk

Včera ráno sa na internete šírili hrozivé správy o ľuďoch, ktorých v obchodoch ušliapal dav. Tie sa síce, našťastie, nepotvrdili, ale návaly boli naozaj obrovské. FOTO SME - MIRKA CIBULKOVÁ

ý však hovorí, že na Slovensku sa v súvislosti s výpredajmi nedeje nič výnimočné. "Nedávno som videl zahraničnú reklamu, ako sa budúce nevesty vrhajú do obchodov, lebo bol výpredaj svadobných šiat."

Nával ľudí do obchodov podľa neho spôsobila výrazná reklama a fakt, že sú ľudia, ktorí si možno šetrili peniaze na drahšie veci. "Keď si niekto chce kúpiť chladničku, kúpi si ju radšej o pár dní neskôr omnoho lacnejšie, ale určite ľudia nakúpia počas výpredajov veľa vecí, ktoré nepotrebujú. Reklama a spôsob predaja najmä v hypermarketoch pomáha takému správaniu ľudí."

Ani Marta Černá z Fóra spotrebiteľov Slovenska nevidí na výpredajoch nič zlé a predpokladá, že ich bude ešte pribúdať. "Obchodníci si potrebujú urobiť priestor na nové zásoby, nerobia to z lásky k ľuďom," hovorí.

Podľa nej si zákazníci pri vstupe do obchodu s výpredajom musia uvedomiť, že majú kúpiť to, čo chcú, nie to, čo im nanútia reklamou. "Vždy platí, že jeden dáva facku a druhý drží. Urobili super ponuku, ľudia išli kupovať. Viem si predstaviť, koľkí sa zadlžili, lebo ešte stále sa dajú brať rýchle pôžičky," hovorí Černá.

Mnohí zákazníci sa včera sťažovali, že zlacnený tovar sa im už neušiel. Napriek tomu však nakúpili - pri výpredajoch sa vždy stáva, že zlacnený tovar nevyjde na všetkých a obchodníci rátajú s tým, že ľudia potom nakúpia aj nezlacnené veci. "Jeden ponúka, druhý musí naletieť," hovorí Černá. Podľa nej "vo svete je pravidlo, že keď je nejaká akcia, má byť dosť tovaru", ale na Slovensku to asi všade neplatí. V USA si už časť ľudí začala dávať na Vianoce darčekové poukážky na nákup, lebo po Vianociach nakúpia dvakrát toľko tovaru, ako pred nimi. (rf)

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  2. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  3. Odpady nad zlato
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  7. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Odpady nad zlato
  4. Schneider Electric má podporiť VELUX v uhlíkovej neutralite
  5. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  6. Znalec slovenského brandy
  7. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  8. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  9. Prečo čakať, keď teraz je najvyšší čas vykurovať eko-vedome?
  10. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 150
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 873
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 060
  4. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 608
  5. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 073
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 830
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 761
  8. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 2 417
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 354
  10. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 2 270
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu