Státisíce ľudí sa v posledných dňoch pripojilo na stránky, na ktorých sú zoznamy obetí či nezvestných. Sú tam však aj odkazy ľudí, ktorí sa zachránili, nemali však inú možnosť, ako to odkázať domov. Väčšina telefónnych liniek ešte stále nefunguje a mobily mnohým odplavilo.
Internet tiež výrazne ovplyvnil charakter pomoci, ktorá do Ázie prúdi. Najmä Amerika hlási, že vôbec najviac peňazí sa zatiaľ vyzbieralo cez sieť.
Podľa oficiálnych údajov zahynulo 470 turistov. Nezvestných sú však stále tisíce. Najviac ľudí hľadajú v škandinávskych krajinách a Nemecku. Hovorí sa až o 5 000 obetiach.
Príbeh dvojročného plavovlasého Švéda je najlepším dôkazom, akú silu internet má. Chlapca našli na ceste v jednom z thajských dovolenkových centier. Bez dokladov a bez šance dohovoriť sa s ním, len džavotal a nik z miestnych nedokázal ani zistiť, že je to švédčina.
V nemocnici ho odfotili a fotku dali do miestnych novín Gazette. Tak sa dostala aj na internet. Malého Hannesa Bergströma objavil doma v Švédsku pri počítači strýko a okamžite si preňho priletel. Neskôr sa našli aj ďalší členovia Hannesovej rodiny.
V podobný zázrak dúfajú tisíce ľudí. Sú vďační, že hľadať nemusia len na vyvesených fotkách priamo na plážach, ale môžu surfovať po sieti. Prvou stránkou, ktorú treba naklikať je familylinks.icrc.org, ktorú zriadil Medzinárodný výbor Červeného kríža. Na stránke bolo už viac ako 600-tisíc ľudí a včera sa na ňu takmer nedalo pripojiť. Podobné stránky zriadila aj thajská vláda (www.phuketitcity.com, www.disaster.go.th) a každá krajina, ktorá v postihnutých oblastiach hľadá svojich ľudí.
Podobný nápor je na adresy charitatívnych organizácií. Ľudia chcú pomôcť okamžite a najrýchlejšia cesta vedie cez internet. Peniaze z banky idú online príkazom priamo na konto charity. Experti tvrdia, že v Amerike prišlo cez internet dvakrát viac peňazí ako cez telefón, čo bol hit posledných rokov.
Internetoví experti to prirovnávajú k nástupu televízie, keď ľudia mohli prvý raz v priamom prenose sledovať katastrofy, ktoré sa diali na opačnom konci zeme. "Sme uprostred zásadnej zmeny: prechádzame od masmédií k osobným médiám ako sú počítače a internet a teraz sa to prejavilo aj v charite," povedal denníku The Washington Post riaditeľ Inštitútu pre budúcnosť v Silicon Valley Paul Saffo.
Prvé signály charitatívneho boomu cez internet sa objavili už po 11. septembri, odvtedy sa sumy venované cez počítač stále zvyšovali. Teraz je jasné, že to je najlepšia a najúčinnejšia forma pomoci.