Zákazníci Orangeu odoslali na Štedrý deň dvakrát viac SMS-iek ako klienti konkurenta. Na doručenie alebo odoslanie vianočného pozdravu si však niektorí z nich museli chvíľu počkať. FOTO-ČTK
Zákazníci Orangeu poslali spolu 16,7 milióna textových správ, teda štvornásobok bežného denného priemeru a takmer o polovicu viac ako vlani. EuroTel sa môže pochváliť len 7,1 milióna odoslaných správ, čo znamená 20-percentný nárast oproti vlaňajšku. To znamená, že obaja operátori počas jedného dňa utŕžili len na SMS najmenej 50 miliónov korún.
Prudký rast prevádzky však sieť Orangeu nezvládla úplne hladko, ako to operátor pred ešte Vianocami avizoval. Napríklad v Šamoríne sa na Štedrý deň medzi druhou a treťou popoludní textové správy nedali odosielať vôbec. V okolí Nových Zámkov zas prichádzali s niekoľkohodinovým oneskorením.
EuroTel, ktorý isté ťažkosti nevylúčil už pred Štedrým dňom, vážnejšie problémy nezaznamenal. "Ani počas tohtoročných Vianoc sme nezaznamenali žiadne situácie, ktoré by mohli obmedziť zákazníkov v telefonovaní či posielaní SMS a MMS," povedal Milan Hric z divízie vonkajších vzťahov EuroTelu.
Za celé sviatky poslali zákazníci Orangeu spolu 22,3 milióna SMS, teda o 32 percent viac ako vlani. Podstatne miernejší, len šesťpercentný medziročný nárast aktivity vykázali pri telefonovaní. Od piatka do nedele urobili spolu 28,3 milióna hovorov. "Tak ako v minulých rokoch sa ukázalo, že zákazníci uprednostňujú vianočné blahoželania prostredníctvom SMS-iek," povedal agentúre SITA hovorca Orangeu Peter Tóth. Ako dodal, firma zaznamenala nárast počtu odoslaných správ už deň pred Štedrým dňom, keď ich počet v porovnaní s bežným dňom vzrástol o polovicu.
Počas celých vianočných sviatkov prešlo mobilnými sieťami viac ako sto miliónov SMS-iek. Aj keď EuroTel čísla za celé sviatky nezverejnil, len Orange spracoval takmer 99,5 milióna správ, pričom viac ako dve tretiny na Štedrý deň.
V Česku užívatelia mobilov na Štedrý deň za posielanie SMS a MMS utratili okolo 140 miliónov korún. Je to zhruba trikrát viac, než je priemer v bežných dňoch. Dominantný prínos do rozpočtov operátorov pritom mali príjmy z SMS.
Koľko SMS-iek sme poslali na Štedrý deň?
Operátor počet odoslaných SMS nárast oproti bežnému dňu nárast oproti roku 2003
Orange 16,7 milióna 7-násobok 45 %
EuroTel 7,2 milióna neuviedol 20 %
Zdroj: Orange Slovensko, EuroTel Bratislava
Autor: DANIEL CVEČEK