etového obchodného domu Amazon sa Briti vo veku nad 50 rokov rodinných Vianoc desia. Každý štvrtý z nich sa snaží príbuzným vyhnúť a chce byť radšej s priateľmi. Pätnásť percent opýtaných v prieskume uviedlo, že Vianoce strávené s rodinou znamenajú pre nich úplne pokazené koncoročné sviatky.
Naproti tomu údajne sebecká generácia dnešných mladých ľudí (19 až 30 rokov) túži práve po Vianociach s rodinou. Deviati z desiatich odpovedali, že keby mali na výber, budú radšej s rodinou ako s priateľmi. Mladí majú zrejme aj široké srdce. Takmer dve tretiny z nich kupujú darčeky pre piatich až šiestich príbuzných, pätina až desiatim členom rodiny. Pritom im vôbec nie je ľúto, koľko za darčeky utratia. A hoci sa o Škótoch stále hovorí, že sú lakomí, obyvatelia Glasgowa minú podľa prieskumu na vianočné darčeky dvakrát viac, než je britský priemer.