Nie všetky darčeky pod stromčekom potešia

Oblečenie, kozmetika, knihy a hračky budú tento rok najčastejším vianočným darčekom. Naopak, jedným z najviac zriedkavých bude balíček s poukážkou na nejaký zájazd. Vyplynulo to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti TNS. Každý človek podľa prieskumu

minie za darčeky priemerne 4400 korún.

Výsledky prieskumu sčasti potvrdzujú aj obchodníci. Riaditeľ bratislavského hypermarketu Hypernova Ján Škrdla vraví, že najčastejšie ľudia nakupujú hračky, spotrebnú elektroniku a video a DVD tituly. "Z hračiek je najväčší záujem o autodráhy a autá na diaľkové ovládanie. Pre dievčatá zase dominujú bábiky Chou-Chou," hovorí Škrdla.

Dana Solčianska zo spoločnosti NAY, ktorá predáva elektroniku, tvrdí, že v predvianočnom období sa najlepšie predávajú televízory, domáce kiná a kombinované chladničky s mrazničkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum TNS odhalil, že štedrejšie Vianoce budú v bohatších regiónoch. Najviac plánujú za darčeky minúť Bratislavčania s vysokoškolským vzdelaním. Každého z nich vyjdú vianočné darčeky priemerne na 7 270 korún. Najmenej investujú do darčekov obyvatelia Prešovského kraja so základným vzdelaním. Za darčeky minú asi 3340 korún.

Okrem toho prieskum ukázal, že existujú značné rozdiely medzi predstavami nakupujúcich a želaniami obdarovaných. Napríklad oblečenie pod stromček kúpi zhruba 64 percent ľudí, no takýto darček si želá len 42 percent opýtaných. Ešte väčší rozdiel je pri bežnej kozmetike. Ako darček ju nakúpi 57 percent respondentov. Pod stromčekom ho chce vidieť len 28 percent ľudí.

Najviac sklamaní zostanú tí, ktorí túžia po fotoaparáte alebo po videokamere. Praje si ich 13,2 percenta ľudí, no našlo sa len 1,9 percenta respondentov pripravených kúpiť ich. Podľa prieskumu chce dostať pod stromček hračky len 2,4 percenta opýtaných, hoci ich kupuje až 45 percent z nich. Je to však spôsobené tým, že na otázky odpovedali respondenti starší ako 15 rokov. (pcs)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 630
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 357
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 794
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 677
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 567
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 157
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu