Slovák až doma zistí, že kúpil, čo nechcel.

BRATISLAVA – Ak človek behá po obchodoch, ale nevie, čo chce, riskuje, že kúpi presne to, čo si želajú obchodníci. Ak vie, čo chce, a behaním po obchodoch len napĺňa svoju predstavu, je to tá lepšia situácia. Pasce predavačov však naňho číhajú aj v


(Ceny sú orientačné, závisia od značky predajne, niektoré ceny sú akciové)



BRATISLAVA – Ak človek behá po obchodoch, ale nevie, čo chce, riskuje, že kúpi presne to, čo si želajú obchodníci. Ak vie, čo chce, a behaním po obchodoch len napĺňa svoju predstavu, je to tá lepšia situácia. Pasce predavačov však naňho číhajú aj v tomto prípade.

„Slovák je už raz taký – naletí na akýkoľvek neobvyklý, zatraktívnený predaj,“ hovorí prezidentka Fóra spotrebiteľov Marta Černá. Na mysli má agresívne lákadlá a akcie super- a hypermarketov, ktoré presviedčajú zákazníka, že potrebuje práve to, čo ponúkajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na slovenskom predvianočnom trhu sa im darí. Tržby sa šplhajú vyššie ako vlani. Podľa Černej sú dva druhy spotrebiteľov: prvý vytrénovaný na odkladanie spotreby a druhý pripravený okamžite míňať a prejedať peniaze. Kým prvý typ si hovorí – keď budem mať viac, dokážem si kúpiť aj niečo lepšie, druhý nemá zábrany a nedokáže kúpe odolať.

„Keby u nás existovala v zahraničí bežná možnosť do týždňa vrátiť výrobok, odhadujem, že tridsať percent nákupov by sa vrátilo späť. Ľudia až doma zistia, že kúpili, čo nepotrebujú. Alebo pochopia, že v hypermarketoch im často ponúkajú výbehové druhy elektroniky a iných výrobkov, aké už v zahraničí vyradili,“ myslí si Černá. Slováci sú podľa nej nepomerne rozhadzovačnejší než Česi.

Podľa odborníka na obchod Ľubomíra Drahovského z agentúry Terno je však predvianočný spotrebiteľský kôš u nás i v Čechách približne rovnaký. „Tu i tam sa kupujú typické spotrebné tovary ako športové potreby, kozmetika, oblečenie a z väčších biela technika a elektronika. Rozdiely sú v zdroji financovania – v Čechách za posledné dva víkendy nestačili zásobovať bankomaty miliónovými sumami, toľko sa z nich vyberalo, aj keď je rozšírené i platenie kartou. Pre Slovensko je príznačné, že sa do obehu dostali obrovské sumy z vyplatenia dlhopisov. Navyše nastal boom nákupov na splátky.“ Povahe Slovákov podľa neho vyhovuje, že si neprepočítajú platbu a v konečnom dôsledku tovar preplatia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 728
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 674
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 698
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 688
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 263
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 220
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 299
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu