V prírodovede skončili naši žiaci podobne ako v matematike. FOTO - ARCHÍV TASR
Ani v prírodovednej gramotnosti sa výsledky našich žiakov nelíšia od priemeru krajín OECD.
Treba však povedať, že sa umiestnili v dolnej hranici priemeru, hoci na Slovensku sa prírodovedným predmetom venuje vyššia dotácia, ako je priemer v krajinách Európskej únie.
Česká republika využila túto výhodu lepšie - umiestnila sa na deviatom mieste.
Našim žiakom robilo problémy odpovedať na úlohy s otvorenou odpoveďou (sami mali súvisle odpovedať na otázku), často však ani nie preto, že by nemali dostatočné vedomosti, ako preto, že ich nevedia sformulovať (pozri slabá čitateľská gramotnosť).
Prírodovedná gramotnosť sa vo výskume PISA definuje ako "spôsobilosť využívať prírodovedné vedomosti, klásť otázky a na základe dôkazov vyvodzovať závery, ktoré vedú k porozumeniu sveta prírody a zmien, ktoré v ňom nastali v dôsledku ľudskej činnosti, a uľahčujú rozhodovanie o ňom".
Rebríček úspešnosti
1. Fínsko
2. Japonsko
3. Hongkong - Čína
4. Kórea
5. Makao - Čína
6. Austrália
7. Lichtenštajnsko
8. Česká republika
9. Nový Zéland
10. Holandsko
...
22. Slovensko
...
38. Brazília
39. Tunisko
40. Indonézia