Košice predopované kultúrou

Stáva sa pomerne často, že sa obyvatelia jednotlivých miest Slovenska, azda okrem Bratislavy, sťažujú na nedostatok kultúry a slabú ponuku kultúrnych podujatí. V Košiciach možno hovoriť túto jeseň o pravom opaku.

Množstvo divadelných, filmových a koncertných produkcií v priebehu októbra a novembra návštevníci nemohli zvládnuť. Dokonca ani prominenti sa nestíhali ukazovať všade. Postupný nárast podujatí bolo cítiť už minulý rok, keď košická kultúrna jeseň priniesla prvé náznaky nezáujmu. Stávalo sa pomerne často, že jedno predstavenie bolo vypredané a druhé, ktoré by za normálnych okolností vypredalo aspoň 90 percent vstupeniek, zívalo prázdnotou. Nepríjemne sa necítili iba účinkujúci, ale aj diváci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sponzorské a grantové peniaze, tvrdo naviazané na vopred stanovené termíny, nebrali do úvahy názor tých, ktorí do hľadísk radi chodievajú a radi by toho stihli čo najviac. Abnormálnosť situácie vrcholí v momente, keď sa organizátor prizná, že mu ani neprekáža prázdne divadlo, keďže sponzorsky má účinkujúcich už dávno "vykrytých".

SkryťVypnúť reklamu

O tom, ktoré akcie prežijú, rozhodne trh. Košice totiž nie sú schopné v krátkom časovom slede absorbovať Visegrádske dni, Týždeň českého filmu, Dni Ostravy, České dni, Festivalový míting európskych divadiel a ďalšie vydarené podujatia. Z organizačných tímov dvoch významných festivalov už však presiakli informácie o tom, že svoje akcie presúvajú na jarné a letné obdobie.

Prečo nie? Veď práve v tomto období Košice doslova umierajú nudou. V západnej Európe počas horúcich letných večerov ožívajú ulice a námestia, kým v metropole východu môžu domáci i turisti obdivovať nanajvýš oznam o letných prázdninách na dverách divadiel. Prvé lastovičky sa už objavili, ostáva veriť, že ich chladná jar nepremôže.

Autor: Ľubomír Lehotský(Autor je publicista a rozhlasový novinár)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 632
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 389
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 725
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 229
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 393
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 765
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 919
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 311
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu